سلامتی و ورزش

ورزش با ترامپولین ، از پیدایش تا المپیک!

تاریخچه ی ورزش با ترامپولین از ابتدا تا کنون

اولین ترامپولین مدرن در سال ۱۹۳۶ (برخی منابع سال ۱۹۳۴ را ذکر کرده اند) توسط تعدادی از ژیمناست‌های دانشگاه لووا (Iowa) ساخته شد.

از آن زمان، ترامپولین‌ها توسط مدارس پرواز آمریکا برای تعلیم خلبان‌ها، دریانوردان برای موقعیت یابی فضایی، و همچنین توسط ناسا به منظور تعلیم فضانوردان استفاده گردید. و اهداف مسابقه ای هم بخش دیگری از کاربردهای این وسیله بود. مردم آنقدر از احساس خوبی که ترامپولین به آنها می‌داد لذت می‌بردند، که شروع به استفاده از آن برای سرگرمی و تفریح کردند. و به این ترتیب، این وسیله در نوع خودش بسیار مشهور گردید.

ترامپولین

اولین مسابقات اکثرا در دانشگاه‌ها و مدارس برگزار می‌شدند. اولین مسابقه ی جهانی در سال ۱۹۶۴ در لندن برگزار شد. آن همان سالی بود که یک مربی تربیت بدنی در دانشگاه لوییزیانا -جف هنسی- موفق به کسب عنوان اولین مربی تیم ترامپولین ایالات متحده گردید.

[irp posts=”9660″ name=”انتخاب ترامپولین مناسب شما توسط خودتان”]

ترامپولین و المپیک

ورزش با ترامپولین در بازی‌های تابستانه ی المپیک سال ۲۰۰۰ در سیدنی، به یک ورزش المپیکی تبدیل شد. سه زمینه ی مجزا برای این ورزش وجود دارد: ترامپولین هماهنگ، رشته ی زمینی(مشابه ژیمناستیک اما حرکات روی ترامپولین یا زمین انجام می‌شود) و دابل مینی ترامپولین. هر کشور اجازه ی ارائه ی یک ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن می‌باشد.

افراد می‌توانند تا ارتفاع ۱۰ متر نیز بر روی ترامپولین‌های حرفه ای، (و با این حال ترامپولین‌های ما در این حد نیستند) بپرند. مسابقه دهنده‌های دو کشور بر روی دو ترامپولین کنار هم به رقابت می‌پردازند. در سال ۲۰۱۲، ۱۶ کشور در این رشته ی ورزشی شرکت کردند. Dong Dong از چین موفق به کسب رتبه ی اول میان مردان شد.

پارک ترامپولین

در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰، ورزش با ترامپولین تحت عنوان ایده ی پارک ترامپولینی در نقاط مختلف آمریکای شمالی، جایی که مردم می‌توانستند از پریدن روی ترامپولین لذت ببرند، بسیار زیاد مشهور شد. هرچند، این پارک‌ها بخاطر تعداد بالای حوادثی که به وجود آوردند، به سرعت از چشم مردم افتاد.

[irp posts=”9601″ name=”عید نوروز و جلوگیری از افزایش وزن در آن”]

پارک ترامپولین

 

[ratings]

 

گردآوری و ترجمه توسط: ایران ترامپولین

بنیاد محتوا:

www.altitudefw.com

www.olympic.org

www.wikipedia.org

این محتوا را ارزیابی کنید :