ترامپولین و سلامتی

انتخاب ترامپولین مناسب شما توسط خودتان

انتخاب ترامپولین مناسب و عالی برای شما

 

چطور ترامپولین مناسب رو انتخاب کنم ؟

پریدن روی ترامپولین، حس نشاط آور و بی نظیر معلق بودن را برای ما به همراه دارد. از مزایای  آن می توان به تاثیر همزمان روی بالا تنه و پایین تنه در حین تفریح اشاره کرد. مسلما نمیتوانید لذتی که از پریدن روی ترامپولین، تجربه می‌کنید را فراموش کنید و یا با تفریحی دیگر مقایسه نمایید.  فقط تصور کنید یکی از آنها را در خانه و یا حیاط حتی باغ خود داشته  باشید که بتوانید هر زمان که دوست داشتید روی آن بپرید و حس فرود آمدن و دوباره پرتاب شدن به سمت بالا را که با کمترین دخالت و فشار شما بر روی بدن شما اعمال میشود  تجربه کنید. واقعا بی نظیر نیست؟ حال سوال این است که چه ترامپولینی انتخاب کنم  و به عبارتی ترامپولین مناسب من کدام است .در این مقاله برآنیم تا شما را در انتخاب ترامپولین مناسب راهنمایی کنیم .

همیشه موقع خرید مشتریان سوالات متنوعی را از اپراتورهای ما میپرسند که قصد داریم در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ دهیم،  در عین حال اگر با ترامپولین آشنا نیستید میتوانید مقاله مربوط به ترامپولین چیست را مطالعه نمایید تا اطلاعات دقیقتری در مورد این وسیله جذاب تفریحی بدست آورید.

اولین سوالی ها برای مخاطبان پیش می آید این است که   کدام ترامپولین مناسب من است ؟ آیا این محصول برای من یا کسی که قصد خرید برای آن را دارم مثل فرزندم مناسب است یا خیر؟ چه تحمل وزنی دارد؟ برای چه سنینی مناسب است ؟ آیا صدای تولید شده توسط این وسیله همسایگان را ناراحت میکند یا خیر؟ یا حتی ایا این ترامپولین که برای فرزندم تهیه میکنم مناسب خودم هست و ایا من هم میتوانم از ان استفاده کنم ؟ترامپولین شش ضلعی چه تفاوتی با ترامپولین گرد دارد ؟ آیا تور محافظ نیاز دارم؟ کشی بهتر است یا فنری و سوالات دیگر که در ادامه به آنها پاسخ میدهیم.

ترامپولین ها با اشکال مختلف در ابعاد متنوع و مناسب کاربری های مختلفی ساخته میشوند. هر مدل ترامپولین دارای ویژگی‌های متفاوتی شامل اندازه، کیفیت خاصیت ارتجاعی، مقاومت بدنه، محدودیت‌های سنی و  وزنی  می‌باشد.

استاندارد و مجوزها

اولین و مهمترین پارامتر در انتخاب و خرید ترامپولین مناسب داشتن استاندارد و گواهی نامه های معتبر است . مجموعه آیترام تولید کننده انواع ترامپولین تفریحی ، ورزشی مطابق با استاندارد ملی ایران و دارای پروانه ساخت استاندارد ملی ایران (INSO) با کد رهگیری 6996898025 می باشد.( برای اطمینان از اصالت پروانه استاندارد کد رهگیری را به سرشماره 10001517 پیامک کنید )

  • استاندارد ملی ایران ترامپولین های پارکی آیترام 6996898025

    شرکت آیترام مفتخر به اخذ پروانه استاندارد ملی ایران برای ترامپولین های پارکی یک نفره و چند نفره

    ترامپولین های آپارتمانی

ترامپولین های آپارتمانی

این ترامپولین ها به دو صورت کشی و فنری طراحی و تولید میشوند. هدف اصلی از ساخت این ترامپولین ها قابلیت استفاده در فضای مسقف آپارتمانی است به نحوی که هیچ صدا و مزاحمتی به سایر واحد های مجاور و یا زیرین منتقل نشود. ارتفاع پرش این نوع از ترامپولین ها حدود  ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر است و ارتفاع پایه آنها از سطح زمین ۳۰ سانتی متر می باشد. ترامپولین های آپارتمانی آیترام با قطر های ۱۰۰ و ۱۲۰ و۱۵۰ سانتی متر تولید میشوند. سایز های ۱.۲  به بالا  قابلیت نصب تور محافظ را دارند.

پایه ترامپولین های آپارتمانی مجهز به کفشک ( جلوگیری از ایجاد صدای مزاحم )

قابلیت نصب تور محافظ ترامپولین

تور محافظ در ترامپولین های آپارتمانی معمولا برای سنین 3 تا 7 سال استفاده میشود تا ایمنی کودک را در حین استفاده از ترامپولین تامین نماید. تور محافظ در عین حفاظت از کودک در برابر سقوط ، تعداد کاربران ترامپولین را نیز محدود میکند .

ترامپولین همیشه یک وسیله یک نفره است و استفاده از آن به صورت همزمان توسط چند کودک به علت خطرات ناشی از برخورد کودکان مجاز نیست و تور محافظ امکان استفاده همزمان چند کودک را میگیرد و استفاده آن را سخت تر میکند که در نهایت به ایمنی بیشتر منجر میشود.

در این ترامپولین ها پایه ها به صورت پیچی تاشونده طراحی میشوند تا در صورت نیاز باز شده و در کناری قرار بگیرند. این امر به والدین کمک میکند تا در صورت نیاز به نظارت بیشتر بر استفاده از ترامپولن کنترل داشته باشند. ترامپولین های آپارتمانی به صورت تاشونده نیز تولید میشوند تا در صورت نیاز بتوان در فضای کوچکتری آنها را حمل کرد و یا نگهداری نمود.

ترامپولین ۱.۵ متری با توری محافظ

ترامپولین ۱.۵ متری با توری محافظ

ترامپولین های آپارتمانی برای سنین ۳ سال به بالا قابل استفاده است و تمام اعضای خانواده میتوانند از آن استفاده کنند. تحمل وزن آنها ۱۰۰ الی ۱۲۰ کیلوگرم  است و مدل های مختلف را میتوان برای وزن های مختلف انتخاب کرد.

لیست قیمت ترامپولین باغی ، ترامپولین فضای باز آیترام (7)

ترامپولین تخته ای و محصولات شهربازی (9)

ترامپولین خانگی و آپارتمانی (16)

ترامپولین های باشگاهی (6)

قابلیت نصب دستگیره ترامپولین :

تمام مدل های آپارتمانی  آیترام قابلیت نصب لوازم جانبی را دارند. این لوازم  میتواند انواع نگه دارنده بطری آب ورزشی و یا سنسور های کالری شمار ورزشی باشند و یا دستگیره های نگه دارنده برای کمک به سالمندان و یا کودکان توانبخشی  جهت ارتقاء سطح سلامت و توانایی حرکتی باشد.همچنین اگر کودک خردسال دارید میتوانید از توری محافظ برای مدل های ۱.۴ متری . ۱.۵ متری استفاده نمایید که قابلیت سفارش مجزا را دارند. بسته به نیاز میتوان یک یا دو عدد دستگیره برای موارد کاردرمانی نیز بر روی ترامپولین نصب نمود.

ترامپولین های آپارتمانی آیترام دارای دستگیره

ترامپولین های آپارتمانی آیترام دارای دستگیره

سبک وزنی و قابلیت حمل:

در مقایسه با دیگر مدل ها  وزن کمتری دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند. و تنها یک شخص می تواند آنرا در حیاط خانه نصب کرده و به راحتی به مکان دیگری منتقل نماید. در عین حال مدل های تاشونده نیز برای حمل و نصب در مکان های مختلف و کاربری ورزش انفرادی موجود است .

قیمت ترامپولین خانگی  عموما مناسب و مقرون به صرفه است :

از آنجایی که این مدل ، فلز کمتری در ساختار خود دارد و فرایند تولید آنها ساده تر می باشد ، قیمت مناسبی هم دارند.

پرش و جامپ مناسب و عدم برخورد به سقف:

پرش در این مدل کوچک آن هیچگاه نمی تواند به قدرتمندی مدل های بزرگ تر یا مستطیل شکل صنعتی که در پارک ها مشاهده میکنید باشد برای همین بسیار مناسب برای منازل و حتی مهدکودک ها میباشد . برای اطلاع از اثر ترامپولین بر افزایش ارتفاع پرش میتوانید مقاله با عنوان اثر ترامپولین بر افزایش ارتفاع پرش را مطالعه نمایید.

 فاقد صدا و مزاحمت در اپارتمان:

ترامپولین های آپارتمانی همانگونه که از نام آنها پیدا است بواسطه کفشک های ضد لغزش  هیچ گونه صدایی را به واحد های پایین تر آپارتمان منتقل نمیکنند و حتی در منابغ مختلف ذکر شده که صدایی در حدود 1/8 یک تریدمیل خانگی تولید میکنند که بسیار جالب توجه است.

پایه های 30 سانتی متری ترامپولین های آپارتمانی آیترام

کفشک ضربه گیر ترامپولین آیترام

کفشک ضربه گیر ترامپولین آیترام ، ضد لغزش و جاذب صدا

ترامپولین فنری :

مزایا:

ترامپولین های فنری از جمله اکانومیک ترین مدل های ترامپولین هستند . این ترامپولین ها با هدف دوام بالاتر و قیمت مناسب تر ساخته میشوند.

1-  استفاده از فنر فولادی قابلیت ارتجاع مناسبی به این مدل از ترامپولین ها داده است تا در سایز های متنوع بتواند برای وزن های مختلف پرش و جامپ مناسبی ارائه دهد.

2-   فنر با توجه به تکنولوژی ساخت بسیار ارزان و قابل جایگزینی است. فنرهای ساخته شده توسط آیترام قابلیت تحمل ۱.۵۰۰.۰۰۰ ارتجاع را داشته و به مزیت آنها قابلیت تعویض ارزان و راحت میتوان اضافه کرد. در عین حال فنر با توجه به ماهیت فلزی خود نیازمند روغنکاری است .

هر از گاهی با زیاد شدن صدای فنر ها میتوان با چکاندن یک قطره روغن در محل اتصال فنر ها به قاب، صدای ناخوشایند را برطرف کرد. نکته بسیار مهم در استفاده از ترامپولین های فنری این است که درصورت خراب شدن هر یک از فنرها میبایست استفاده از وسیله را متوقف کرد و سریعا نسبت به جایگزین کردن فنر معیوب اقدام نمود چرا که عدم تعویض فنر معیوب منجر به پخش نا متقارن بار و وزن روی سایز فنرها شده و عمر آنها را به شدت کم میکند.

این ترامپولین ها با کد iTs در سایز های 1 متر الی 150 ساخته میشوند و با کد iTs100 iTs120 iTs150 معرفی می شوند.

نکته دیگر در مورد ترامپولین های فنری این است که هرقدر تعداد فنرها بیشتر باشد قابلیت ارتجاع این وسیله افزایش میابد .و در نتیجه کاربران با وزن های کمتر راحت تر میتوانند پرش و جامپ مطلوب را بدست آورند. بنا بر همین اصل ترامپولین با تعداد فنر کمتر و سایز کوچکتر مناسب افراد با وزن بالاتر است . به عنوان مثال ترامپولین ۱ متری  فنری با کد iTs100 به هیچ وجه مناسب کودک خردسال با وزن ۱۵ کیلوگرم نیست .مطابق جدول زیر میتوانید نسبت به انتخاب ترامپولین فنری آپارتمانی اقدام نمایید. به عنوان مثال  ترامپولین فنری iTs120 قطر1.2متر  نیازمند حد اقل وزن 40 کیلوگرم برای دریافت بهترین پرش است

همانطور که گفته شد این ترامپولین ها با توجه به نصب لاستیک ضربه گیر در قسمت پایه هیچ صدایی تولید نکرده و مزاحمتی برای ساکنین آپارتمان ایجاد نمیکند.

سوال: آیا راهی برای نرم تر کردن ترامپولین فنری وجود دارد؟ فرزند من وزن پایینی دارد و پرش مناسبی را از ترامپولین نمیگیرد. آیا ترامپولین مناسبی تهیه کردیم ؟چه راه حلی وجود  دارد؟

احتمالا ترامپولین مناسب را انتخاب نکرده اید  برای کودکان با سنین ۳ سال و وزن پایین و با توجه به جدول حداقل وزن مربوط به ترامپولین های فنری محصول را انتخابب نمایید. در حالت کلی برای وزن های پایین و سنین کم ترامپولین های ۱.۵ متری فنری و یا مدل های کشی پیشنهاد میشود. در عین حال میتوانید تعدادی از فنرها را به صورت کاملا متقارن یا به صورت یک درمیان از صفحه برش ترامپولین جدا نمایید تا فنرهای باقیمانده قابلیت ارتجاع بیشتری را بدست آورند ولی این کار باعث کاهش عمر مفید فنر ها میشود.

ترامپولین های  کشی:

کش با توجه به فرایند پیچیده تولید و مواد مختلف مورد استفاده در آن قیمت گرانتری نسبت به فنر دارد.  این گرانی بی علت هم نیست .کش نسبت به فنر نرم تر بوده و طول بیشتری ارتجاع می یابد در نتیجه وزن های پایین تر نیز میتوانند با آن پرش مناسبی را تجربه کنند.

نکته مهم در استفاده از ترامپولین این است که کش ها جهت حلقه شدن و اتصال دو سر کش به یکدیگر می بایست توسط اتصالات مناسبی پرس شوند.تولید کنندگان مختلف روش های متنوعی جهت این کار دارند که بعضی از این روش ها استاندارد نیست و خطراتی در پی دارد. پاره شدن ناگهانی کش و جدا شندن قسمت پرس از هم از این خطرات است .

استاندارد ساخت ترامپولین کشی، اجازه ساخت این محصول را توسط کش های یکسره نمیدهد .چرا که در صورت پاره شدن ناگهانی کش و یا جدا شدن پرس دوسر کش ها کفی به ناگاه از قاب جدا شده و کاربر از روی ترامپولین می افتد که خطرات بسیار جدی در پی دارد.

ترامپولین های شش ضلعی مناسب برای باشگاه ها

استفاده از ترامپولین با کش  یکپارچه پیشنهاد نمیشود.

از این رو می بایست ترامپولین هایی را انتخاب نمایید که کش ها به صورت حلقه های جدا از هم  یا به اصطلاح منقطع صفحه پرش را به بدنه متصل نمایند.از طرف دیگر اگر ترامپولین با کش یکپارچه باشد و مشکلی برای این کش بوجود بیاید مثلا  کش از یک قسمت پاره شود، میبایست تمام کش در ترامپولین تعویض شود که بسیار پر هزینه است نکته دیگر در ترامپولین های کشی این است که کش ها حتما میبایست توسط قطعات نگه دارنده موسوم به قلاب به بدنه و کفی پرش متصل شوند .علت این است که در صورت عدم استفاد از این قطعه در کفی پرش به مرور زمان کش ها دچار زدگی و فرسایش میشوند و خطر پارگی کش هر روز بیشتر از دیروز میشود.

کش بانجی مورد استفاده در ترامپولین های آیترام به صورت منقطع و پرس کاملا ایزوله

کش بانجی مورد استفاده در ترامپولین های آیترام به صورت منقطع و پرس کاملا ایزوله و دارای رنگ بندی است

یک نمونه ی بسیار عالی  برای منزل و تمرینات در خانه و همچنبن برای باشگاه های ورزشی به دلیل حجم کم و سبکی و همچنین قابلیت جمع شوندگی راحت آن ترامپولین خانگی می باشد .

ترامپولین کشی بانجی شش ضلعی آیترام

ترامپولین کشی بانجی شش ضلعی آیترام مورد توجه در رشته جامپینگ فیتنس .دارای دستگیره و کش های منقطع .با قابلیت نصب سنسور کالری شمار .کفی پرش از جنس پلی پروپیلن ۹۸ درصد

ترامپولین های کشی در حالت کلی نرم تر از نمونه های فنری هستند. و صدای ناخوشیند هرگز تولید نمیکنند. برای انتخاب ترامپولین مناسب نیز با در نظر گرفتن حداقل وزن کاربر میتوانید از جدول زیر این کار را انجام دهید. در این جدول با توجه به محدودیت های ترامپولین های فنری و کشی و با احتساب حداکثر وزن کاربر که عموما در خانواده ممکن است از ترامپولین استفاده نماید میتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

الگوی انتخاب ترامپولین آیترام بر اساس وزن حد اقل و حداکثر کاربر

الگوی انتخاب ترامپولین آیترام بر اساس وزن حد اقل و حداکثر کاربر

جنس کفی پرش

ترامپولین های باشگاهی و باغی (فضای باز)

 

آیترام باغی سایز ۱۴ فوت

ترامپولین ۱۴ فوت با قطر ۴.۲ متر مناسب باغ و ویلا

  • ترامپولین های پارکی

ترامپولین پارک

شکل معمول ترامپولین های حرفه ای ، مستطیلی می باشد. به دلیل بالا رفتن ، امنیت این مدل هنگام پریدن چند نفر به روی آن به صورت همزمان، روز به روز از محبوبیت بیشتری میان مشتریان آپارتمان های مسکونی برخوردار می شود. به دلیل طراحی چهار طرفی آن و استفاده از سایز کفی بزرگ تر و فنر های مقاوم تر برای پرش های بیشتر ، پرش بهتری نسبت به انواع چهار گوش و گرد ارائه می دهد. با انتخاب ترامپولین های مستطیلی، به پایداری کنترلی بی نظیر در پرش های خود دست پیدا کنید.

این ترامپولین معمولا توسط ژیمناست ها و افراد حرفه ای استفاده می شود. زیرا در قبال پرش های فرد، بازگشت و ارتجاع قدرتمندی دارد و پرش با ارتفاع بیشتری را به ارمغان می آورد.

این مدل به شخص این امکان را می دهد تا پرش های بی نظیر  و بلند تری را تجربه کند. هنگام استفاده ی همزمان چند نفر به طور همزمان از ترامپولین های مستطیلی ، ریسک صدمات وارده به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند. افراد می توانند به راحتی در قسمت های مختلف به صورت جداگانه بدون تاثیر گذاشتن بر پرش یکدیگر، بپرند. افراد با وزن های گوناگون می توانند همزمان از آن استفاده کنند که برای یک خانواده که می خواهند با هم خوش بگذرانند، بسیار عالی است.

-وزن زیاد:

بخاطر ساختار مستحکم و سنگین ، ترامپولین های مستطیلی بسیار سنگین بوده و جابجایی آنها دشوار می باشد.

-سایز بزرگ :

این مدل از ترامپولین ها بیشتر در سایز های بزرگ و برای ترامپولین پارک ( TRAMPOLINE PARK ) یا ترامپولین های صنعتی استفاده میشود ، برای همین قابل استفاده در هر مکانی نیست .

-قیمت بالا :

 انتخاب ترامپولین مستطیلی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. اما بسته به استفاده ی صنعتی از جهت راه اندازی کاری اقتصادی ، امکان اینکه این هزینه برای شما صرفه داشته باشد وجود دارد .

-پوشش ناهموار بدنه:

نیروی پخش شده روی ترامپولین معمولا روی نقاط خاصی پخش می شود که موجب ایجاد ناهمواری در بدنه می شود.

-کنترل سخت تر:

پخش شدن وزن های غیر یکسان روی صفحه ی پرش موجب ارتجاع ناخواسته می شود. این خاصیت باعث می شود تا فرد به صورت ناخواسته به اطراف و کناره های ترامپولین نزدیک شود. این مورد موجب کنترل سخت تر شده و البته برای افراد حرفه ای مناسب تر می باشد.

-هزینه:

بر اساس اندازه و ساختار ضخیم تر، ترامپولین های مستطیلی قیمت بیشتری پیدا میکنند .

جمع بندی

بهترین گزینه برای انتخاب ترامپولین از نظر شکل :

هر ترامپولین دارای عملکرد، تداوم و امنیت خاصی می باشد که آنها را برای اهداف خاصی مناسب و کار آمد می سازد. هر چند که برخی از آنها به صورت اختصاصی برای گروه خاصی از افراد طراحی شده اند.

برای آنهایی که به ژیمناستیک علاقه دارند، مدل مستطیلی ممکن است بهترین گزینه باشد. این مدل پرش های بلندی را به شما هدیه می دهد و برای استفاده ی چند کاربر بصورت همزمان ، مناسب است.

افرادی که بچه ی کوچک داشته یا علاقه ای به پرش های بلند ندارند، می توانند مدل های گرد مناسب تهیه کنند. مدل های گرد برای استفاده ی یک نفره مناسب بوده و مدل بیضی و مربعی سطحی پرش بزرگتری نسبت به گرد ارائه می دهند.

وقتی پای سرمایه گذاری وهزینه وسط می آید، مدل گرد بسیار مقرون به صرفه،سبک بوده و خرج سنگینی ندارند و همچنین برای مصرف خانگی بسیار مناسب اند.

۲-اندازه ی ترامپولین

انتخاب ترامپولین مناسب و عالی برای شما

اندازه های ترامپولین 

هنگام خرید یک ترامپولین ، باید فضای موجود را نیز در نظر بگیرید. خرید یک ترامپولین بیش از حد بزرگ شما را نا امید می کند.

– مینی ترامپولین ها

برای کودکان کم سن تر، بهترین ترامپولین مستطیلی همان مینی ترامپولین می باشد. برای افراد زیر ۶ سال مناسب می باشد. بسیاری از شرکت ها و برند های معروف ، این مدل را برای استفاده ی خانگی و باغ تولید می کنند و برای سطوح مبتدی و کودکان کم سن و سال بسیار عالی می باشد.

۳- چه عواملی روی خاصیت ارتجاعی ترامپولین تاثیر دارند؟

بدون خاصیت ارتجاعی ، ترامپولین هیچ ارزشی ندارند. در اصل برای این طراحی شده که با ایجاد پرش های متوالی فرد را به وجود آورده و باعث خوش گذرانی وی شود.جدا از شکل ، عناصر اصلی ای که کیفیت پرش را مشخص می کنند ارتجاعی بودن و صفحه (تشک) هستند. بدون این دو عامل ، هیچ پرشی در کار نخواهد بود.

شکل

همانطور که قبلا اشاره شد، بهترین مدل برای خاصیت پرشی مدل مستطیلی است . بعد از آن بیضی و مربعی و در آخر انواع گرد می باشند. اما عوامل دیگری نیز موثرند. یک ترامپولین گرد با کفی خوب و خاصیت ارتجاعی عالی از یک ترامپولین مستطیلی با موارد ذکر شده ی ضعیف، بسیار بهتر می باشد.

سایز کفی

این خاصیت به این منظور طراحی شده تا طبق قانون سوم نیوتن، عکس العمل نیروی وارده را اعمال کند و همچنین حتی بعد از یک تمرین سنگین و سخت به حالت اول خود برگردد. بعد از سر جمع کردن ترامپولین ممکن است احساس کنید که سفت و سخت بوده و نمی توانید روی آن بپرید.نگران نباشید چون بعد از مدتی به قابلیت اصلی خود می رسد و آماده ی انجام هر حرکتی می شود.
یک پیشنهاد عالی این است که بعد از مدتی اگر خواستید کفی خود را برای اولین بار تعویض کنید حتما سراغ یک جنس با کیفیت بروید.

کفی

برای یک پرش خوب، نیازمند یک کفی ترامپولین حرفه ای می باشید. انواعی که توسط ژیمناست ها مورد استفاده قرار می گیرند ، بسیار عالی و با کیفیت بوده و به فرد اجازه می دهند که حرکات چرخشی در هوا یا حرکات دیگر را به راحتی انجام دهند.این مدل ها می توانند پرشی با ارتفاع بیشتر از ۱۰ متر را فراهم سازند.اگر بدنبال پرشی با کیفیت هستید، کیفیت و بافت کفی را مد نظر قرار دهید.

وزن افراد

وزن شخصی که می پرد را نادیده نگیرید! علاوه بر ارتجاعی بودن و کیفیت کفی، شما هم نقش مهمی در پرش ایفا می کنید. اندازه ی شخصی که می پرد بسیار مهم است و فرقی هم ندارد چه تجهیزاتی به کار رفته باشد. یک کودک کوچک جثه نمی تواند پرش های قوی و محکمی را ایجاد کند. شخصی با بدن بزرگ یا بالای ۱۳ سال، وزن کافی را برای این کار دارد هرچقدر که ترامپولین بزرگ باشد.

فنر یا کش به کار رفته 

طراحی فنر یا کش استفاده شده در ترامپولین بسیار مهم بوده و سایز فنر هم مسئله ای بسیار مهمی در این رابطه است. هرچه سایز ترامپولین بزرگ تر بشود ، فنر های به کار رفته دارای سایز بیشتری میشوند .

۴- آیا گرفتن توری محافظ در کنار انتخاب ترامپولین مناسب، ضروری است؟

انتخاب ترامپولین ایده آل

هر زمان که یک کودک یا شخص مبتدی خواست از ترامپولین استفاده کند، استفاده از توری محافظ واجب است. بازی روی ترامپولین سرگرمی و تفریح عالی ای است که باید با مراقبت زیادی انجام شود. نصب توری محافظ به منظور جلوگیری از افتادن و صدمات وارده بسیار منطقی بوده و نشانه ی ترس شما نیست.
وقتی خیالتان از امنیت راحت باشد، لذت بیشتری خواهید برد. توری محافظ از شخص در صورت نزدیک شدن به لبه ی ترامپولین محافظت می کند تا به زمین نیافتد و این کار را با هل دادن شخص به سمت مرکز ترامپولین انجام می دهد. افرادی که به فرزندانشان اجازه ی تنها بازی کردن روی ترامپولین را می دهند، ارزش این توری را بیشتر می دانند. این توری ها هر زمان که خواستید قابل نصب و حذف می باشند، که معمولا توسط افراد حرفه ای بعد از چند سال تمرین برداشته می شود.

یک توری محافظ با کیفیت بالا برای مدتی هدف امنیت را به سرانجام می رساند اما همچنین ممکن است یک ریسک امنیتی برای ایجاد صدمات نیز باشد. این محصول ممکن است زودتر از آنچه که سازنده ادعا داشته به طور ناگهانی پاره شده و نتیجه ای خطرناک مانند افتادن روی زمین را بدنبال داشته باشد.

[irp posts=”7043″ name=”استاندارد ملی و استاندارد های اروپا برای ترامپولین”]

 ۵- انتخاب ترامپولین و قیمت ترامپولین

هر مدل ترامپولین برای گروه سنی و هدف خاصی طراحی شده است. خریدن ترامپولین حرفه ای برای شخص مبتدی و یا کودکان کمی غیر معقول است. لطفا همیشه رده بندی های سنی ترامپولین ها را در نظر بگیرید تا از وقوع صدمات احتمالی جلوگیری کنید.

اکثر سازندگان، مدل ها و اندازه های متنوعی را برای گروه های سنی و سطحی مختلف می سازند. بعضی ترامپولین ها سطح بزرگتری دارند تا پرش بهتری به شما هدیه کنند در حالی که برخی طوری ساخته شده اند تا تعداد بیشتری پرش ارائه دهند. این مشخصات معمولا وقتی پای رده های سنی مختلف به وسط می آید، در نظر گرفته می شوند. افراد حرفه ای به ترامپولین هایی با قابلیت پرشی بیش از اندازه زیاد نیازمندند. هر چند که این مدل ها برای استفاده ی خانگی توصیه نمی شوند، به خاطر ریسک های زیادی که برای افراد مبتدی بدنبال دارند.

اگر بدنبال انتخاب ترامپولین مناسب هستید، برخی عوامل باید در نظر گرفته شوند. فضای خالی موجود در باغ یا حیاط پشتی اولین فاکتور است که شما باید مد نظر قرار دهید. عامل بعدی تعداد افرادی است که قصد پریدن روی ترامپولین را دارند. اگر یک کودک دارید، مدل های کوچک تر مناسب ترند اما حداقل این اجازه را به او بدهید تا با با یک دوست هم بتواند بازی کند. حتی ممکن است یک ترامپولین مناسب برای چهار کودک را انتخاب کنید در حالی که فقط یک کودک دارید.
اندازه ی ترامپولین به علاقه و شرایط شما بر می گردد. بودجه ی کافی، فضای مورد نیاز و میزان استفاده ی شما از ترامپولین، شکل و اندازه ی آن را مشخص می کند. حتما قبل از خرید به ویژگی های امنیتی محصول، مقاومت و نظرات مشتریان راجع به آن محصول، توجه بسیار فرمایید.

” امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و کمکی به انتخاب بهتر شما برای خرید شده باشد “

گرد آوری و محتوا: ایران ترامپولین

لیست قیمت ترامپولین باغی ، ترامپولین فضای باز آیترام (7)

ترامپولین تخته ای و محصولات شهربازی (9)

ترامپولین خانگی و آپارتمانی (16)

ترامپولین های باشگاهی (6)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

(9 امتیاز) : 3.6/5