سلامتی و ورزش

مجموعه‌های لوازم بازی پلی‌اتیلن و ویژگی‌های آنها

لوازم بازی پلی اتیلن

مجموعه‌های بازی پلی‌اتیلنی

لوازم بازی پلی‌اتیلن

از جمله پرکاربردترین اسباب‌بازی‌های کودکان هستند، که در رنگ‌ها و اشکال مختلف تولید شده‌اند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که می‌توانند برای نیازهای متنوع کاربرانشان مناسب باشند. پلی‌اتیلن پلاستیک فشرده‌ای است که در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت زیادی دارد. می‌توان در شرایط مختلفی هم در فضای باز و هم در فضای بسته از آن استفاده کرد. با این وجود برخی نمونه‌ها برای استفاده در فضای بسته و مهدکودک‌ها و برخی برای استفاده در پارک‌ها مناسب‌تر هستند.

انواع لوازم بازی پلی‌اتیلن

این محصولات انواع مختلفی دارند از جمله تاب و سرسره پلی‌اتیلن، تونل بازی، استخر توپ، کلبه کودک، دیوار صخره‌نوردی و همچنین ترامپولین ۲.۱۰ سانت پلی اتیلن مخصوص مهد کودک و … در این مقاله در مورد ویژگی‌های مختلف این محصولات توضیحاتی ارائه شده است.

تاب و سرسره پلی‌اتیلن

اگر از کودکان دیروز و پدر و مادرهای امروز باشید، حتماً تجربه بازی روی سرسره‌های قدیمی و فلزی را داشته‌اید. احتمالاً یادتان هست که زیر آفتاب چقدر داغ و سوزان می‌شدند و در فصول سرد نیز بسیار سرد بودند. کودکان دیروز در هر شرایطی از آن استفاده می‌کردند و سعی می‌کردند خود را با شرایط آن وفق دهند. اما امروزه وضعیت متفاوت شده است. با پیشرفت فناوری و تولید سرسره پلی‌اتیلن دیگر مشکل داغ بودن در هوای گرم و یخ‌زدن در هوای سرد تجهیزات بازی برطرف شده و سرسره‌ها، تاب‌ها و به طور کلی لوازم بازی پلی‌اتیلن تقریباً در هر شرایطی دمای معتدلی دارند.

تاب و سرسره پلی‌اتیلن دو ویژگی مهم دارد: اول اینکه سبک است و قابلیت حمل و جابه‌جایی آسان دارد. دوم اینکه این محصول دارای سطح یکدست و یکنواخت است که کار نظافت آن را راحت می‌کند.

 

لوازم بازی پلی اتیلن

لوازم بازی پلی اتیلن پارکی آیترام

 

استخر توپ

شیرجه زدن در استخر توپ پلی‌اتیلن یکی از تجربیات هیجان‌انگیز کودکان است. استفاده از یک سرسره در کنار استخر توپ آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند به‌گونه‌ای که بچه‌ها از آن بالا بروند و با سرخوردن درون استخر توپ بیفتند.

دیوار صخره‌نوردی کودک

به طور کلی کودکان دیروز پرجنب‌وجوش‌تر از بچه‌های امروز بودند. اما گاهی اوقات نیز این قضیه برعکس است. این لوازم برای نسل‌های پیشین وجود نداشت و یا امنیت لازم را جهت بازی کودکان نداشت. دیوار صخره‌نوردی موجب افزایش جنب‌وجوش کودکان در شرایطی کاملاً امن می شود. قطعاً بالارفتن از دیوارهای معمولی کوچه و خیابان خطراتی دارد اما با تولید دیوار صخره‌نوردی کودک این نیاز به خوبی و با حفظ امنیت کودکان پاسخ داده شده است.

کلبه کودک پلاستیکی

یکی دیگر از لوازم بازی پلی‌اتیلن، کلبه پلاستیکی کودک است که بچه‌ها خیلی به آن علاقه دارند. با استفاده از این وسیله کودکان می‌توانند بخشی از محیط را به خودشان اختصاص دهند و احساس مالکیت کنند. بچه‌ها معمولاً به مهمان کردن یکدیگر و پذیرایی از هم خیلی علاقه دارند که با این وسیله به خوبی می‌توانند به این علاقه جامه عمل بپوشانند.

 

الاکلنگ پلاستیکی

یکی از لوازم بازی پلی‌اتیلن که بین کودکان محبوبیت زیادی دارد، الاکلنگ پلاستیکی است. این بازی در اصل دونفره است اما اخیراً نمونه‌های یک‌نفره آن نیز تولید شده‌اند تا کودکان بدون نیاز به فردی دیگر برای نشستن در طرف دیگر الاکلنگ، بالا و پایین بروند.

امنیت لوازم بازی پلی‌اتیلن

لوازم بازی و تجهیزات پارکی پلی‌اتیلن شرایط بازی‌های مهیج را برای کودکان فراهم می‌کنند. بسیار مهم است که این وسایل با استانداردهای مشخصی تولید شوند؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است خطراتی را برای سلامتی کودک ایجاد کرده سرگرمی او را خراب کنند. سالانه کودکان زیادی به دلیل بازی با تجهیزات نامناسب دچار حادثه می شوند. بسیاری از این اتفاقات با توجه به مسائل امنیتی از بین خواهد رفت. البته تشخیص استاندارد بودن لوازم بازی پلی‌اتیلن کاری است که از عهده افراد معمولی برنمی‌آید و متخصصین این امر نباید اجازه نصب و استفاده از تجهیزات غیراستاندارد را چه در مکان‌های عمومی و چه در خانه‌های بازی مخصوص کودکان بدهند. مسائل دیگری نیز وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند به کودک خود یاد دهند تا از بروز برخی حوادث پیشگیری کنند.

توجه:

1- در مورد تاب دقت کنید که کودکان باید همواره در تاب نشسته باشند و به حالت سرپا یا نیم‌خیز نباشند.
2-هنگام چرخش آنها را محکم با دودست نگه دارید و بعد از اتمام چرخش و پیش از پیاده شدن تاب را کاملاً متوقف کنید.
3- توجه داشته باشید که کودکان در کنار تابی که در حال رفت‌وآمد است، بازی یا جست‌وخیز نکنند؛ زیرا هر لحظه امکان برخورد تاب با آنها وجود دارد.
4-فاصله ایمن بین دو تاب در حال نوسان نیز باید به خوبی رعایت شده باشد.
5- بیش از یک نفر نباید روی تاب بنشیند. تاب‌ها برای استفاده یک نفر طراحی شده‌اند و نمی‌توانند همزمان پذیرای دو نفر باشند.

در مورد امنیت الاکلنگ دقت کنید که کودک باید بتواند خود را به خوبی با آن هماهنگ کند. همچنین باید بتواند برخوردش با زمین را کنترل کند تا دچار حوادثی مانند زخم شدن پا یا حرکات ناگهانی زانو و … نشود. صندلی الاکلنگ برای یک نفره است. اگر در الاکلنگ دوطرفه طرف مقابل کودک وزن کمتری نسبت به کودک دارد، باید شخص دیگری با وزن بیشتر بنشیند، نه اینکه دو نفر روی یک صندلی بنشینند تا وزنشان متناسب با طرف دیگر شود. نحوه درست نشستن روی الاکلنگ را نیز باید به کودک آموزش داد.

در مورد سرسره نیز باید به کودک آموزش داد تا هنگام بالارفتن از نردبان سرسره، پله‌ها را یکی‌یکی طی کند و دست‌هایش را نیز در دو طرف پله قرار دهد. قسمت شیب‌دار سرسره فقط برای پایین آمدن است.

کیفیت لوازم بازی پلی‌اتیلن

توجه به رنگ‌آمیزی و ضخامت پلاستیک می‌تواند معیار خوبی برای تشخیص کیفیت لوازم بازی پلی‌اتیلن باشد. گاهی اوقات کارخانه‌ها برای اینکه هزینه تولیدشان کمتر شود در تولید بخش‌هایی از ساختار که استفاده نمی‌شوند از پلاستیک کمتری استفاده می‌کنند. این کار قیمت محصول را کاهش می‌دهد و از این نظر به نفع شما است اما می‌تواند انسجام تجهیزات پارکی پلی‌اتیلن شما را به خطر بیندازد. گارانتی محصول نیز بسیار مهم است که طول عمر مواد مورد استفاده را نشان می‌دهد.

لوازم بازی پلی‌اتیلن از پلاستیک‌های فشرده شده بازیافتی به دست می‌آیند. ولی از نظر کیفیت به خوبی پلاستیک‌های نو عمل می‌کنند. از نظر ظاهر هم می‌توانند تا همان حد چشم‌نواز و زیبا باشند.

این محتوا را ارزیابی کنید :