اخبار ایران ترامپولین, ترامپولین و سلامتی, سلامتی و ورزش

درمان کمر درد و پوکی استخوان با ترامپولین

کمر درد

ترامپولین یک درمان و راه پیشگیری از کمر درد و پوکی استخوان

 

ترامپولین همه آن چیزی است که بدن شما به آن احتیاج دارد!! باور ندارید؟

فواید ورزش با ترامپولین آنقدر زیاد است که ممکن است به درست بودن آن شک کنید. ما کاملاً به شما حق م ی­دهیم!! از دید بسیاری از مشتریان این سوال مطرح می­شود که چطور یک وسیله به این سادگی می­ تواند توان بدن را بالا ببرد و تا این حد برای سلامتی بدن مفید باشد؟ جواب این سوال در سبک زندگی روزمره ­ای است که نسل جدید با آن سر و کار دارد. بدن انسان برای زندگی پشت میز نشینی و استفاده از وسایل نقلیه برای جا به جایی طراحی نشده است. اجداد ما در حدود پنج هزار سال پیش، کیلومتر­ها برای یافتن غذا پیاده‌روی می­ کردند و یا از درخت بالا رفته و یا در دریا غواصی می­کردند تا مایحتاج زندگی خود را تأمین نمایند. بدن انسان­ها برای چنین شرایط سختی طراحی شده و کاملاً با آن تطابق پیدا کرده است. سبک جدید زندگی شهر نشینی و عدم تحرک کافی باعث تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و کاهش سطح قدرت بدن شده است.

بدن انسان همچنان به همان فعالیت­ها نیاز دارد تا سالم، قوی و فعال باقی بماند. بدون این فعالیت­ها بدن انسان در خطر ابتلا به بیماری­های جدی قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، به جرئت می ­توان گفت برخی از این بیماری­ها فراگیر شده ­اند مانند چاقی، بیماری­های قلبی و …. به طور کلی بدن انسان پتانسیل بالقوه بسیار بالایی دارد ولی زندگی روزمره امکان تقویت آن را کاهش داده و به همین خاطر بدن نسل جدید با ضعف بدنی شدیدی مواجه است.

ترامپولین­ های ارائه شده در شرکت ایران ترامپولین به عنوان یک تمرین کامل و جامع برای بدن شما طراحی و ارائه شده ­اند. تمرین­ منظم با این ترامپولین­ها باعث تقویت ماهیچه ­های قلب شده و همچنین ظرفیت هوای ریه ­های شما را افزایش می­ دهد. همچنین این وسیله مانع از کاهش تراکم استخوان­های بدن شده و شما را از پوکی استخوان مصون می­ دارد. تمرین ­های منظم با ترامپولین باعث می ­شود که شما چربی­ های اضافه بدن خود را بسوزانید و در طول روز انرژی بیشتری در بدن خود احساس نمایید. با استفاده از این ورزش شما توانایی حفظ تعادل خود را نیز افزایش می­ دهید که این امر در بروز مشکلات ناشی از افتادن و زمین خورد بسیار حائز اهمیت می­باشد.

[irp posts=”7366″ name=”جامپینگ فیتنس چیست ؟ ورزشی عالی با ترامپولین”]

ورزش روزانه با ترامپولین باعث می­شود که بدن شما سموم، باکتری­های مضر و مواد زائد موجود در خون را به صورت همزمان دفع نماید؛ این امر به تدریج باعث ایجاد حس نشاط و سر زندگی بیشتری در زندگی روزانه شما خواهد شد.

شرکت ایران ترامپولین با بیش از پنج سال سابقه کار در طراحی و واردات وسایل ورزشی، تمامی دغدغه­­های ناشی از انتخاب ورزش مناسب، وسیله مناسب، خدمات و آموزش­های مناسب را برای شما از بین خواهد برد. ایران ترامپولین تضمین کننده تفریح، سرگرمی، ورزش و آسایش شما در زمینه ترامپولین خواهد بود. شما می­تواند تنها با چند دقیقه تمرین با ترامپولین سلامتی، تناسب اندام و آرامش خود را احیا کرده و سلامت خود را تقویت نمایید.

پرهیز از کمر درد

کمر درد

کمر درد یکی از بدترین درد­های عصبی می‌باشد که امروزه در بین جوانان و میان سالان بسیار شایع شده است. کمردرد تمامی ابعاد زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می­دهد و انجام هر کار ساده­ای به سخت­ ترین کار تبدیل می ­­کند؛ مانند بستن بند­های کفش، حمل کالاهای سبک و سنگین، سوار و پیاده شدن از ماشین و …. استفاده از ترامپولین به شما کمک می­ کند تا غضروف­­ها، مهره­ها و ماهیچه ­های ستون فقرات خود را همواره تقویت کرده و آن­ها را در شرایط مطلوبی نگه دارید. پرش بر روی کفی و فنر­های نرم ترامپولین باعث تقویت ماهیچه­­ ­­ها، روان‌سازی مفاصل بدن و بهبود تعادل بدن می شود. بسیار جالب است که تمامی این­ فواید تنها توسط یک وسیله ساده ارائه شده است؛ ترامپولین نه تنها به شما کمک می­کند تا از درد­های عصبی ستون فقرات مانند کمر درد جلوگیری کنید بلکه به عنوان یک ورزش کامل در سلامت کلی بدن شما کمک شایانی خواهد نمود.

[irp posts=”7737″ name=”زمین خوردن سالمندان | هر آنچه از آسیب ها و خطرات ناشی از آن باید بدانید”]

 

فیتنس

 

 

بسیاری از تمرین­ های ورزشی سنگین برای کسانی که با درد­های ستون فقرات دست و پنجه نرم می­ کنند به منزله سم تلقی می­شود. کمر درد اغلب باعث کاهش توان فرد در انجام کارها و ورزش­ های سنگین خواهد شد؛ از این رو تمرین سنگین و یا نادرست به همان اندازه نداشتن هیچ گونه تمرین می­ تواند مضر باشد و باعث صدمه جدی به ستون فقرات شما و متعاقبا کمر درد گردد.

اگر ماهیچه­ های لگن، باسن و شکم به اندازه کافی قوی نباشند، نمی‌توانند فشار را از روی دیسک­ها و مهر­های ستون فقرات بدن بردارند؛ از این رو ترامپولین نقش بسزایی در کاهش فشار به مهر­های ستون فقرات بازی می­کند. تمرین­ های ملایم و تأثیرگذار ترامپولین به آرامی سعی در تقویت این ماهیچه­ ها داشته تا کمر شما را تقویت نماید. علاوه بر این، استفاده از ترامپولین باعث تنش زدایی و رفع کشیدگی ماهیچه ­ها شده و به طور هم زمان باعث تقویت آ­ن­ها می ­شود.

تراکم استخوان

کاهش تراکم استخوان ها ناشی از بیماری­ های مانند osteoporosis و osteopenia نیز می ­تواند باعث ایجاد درد در ناحیه کمر انسان شود؛ در این چنین مشکلاتی نیز همچنان استفاده از ترامپولین مفید بوده و باعث بهبود استخوان­های بدن انسان می ­شود. در زمان پرش، بدن انسان فشاری معادل دو تا سه برابر نیروی گرانش زمین متحمل خواهد شد که این فشار باعث ترمیم استخوان­ های آسیب دیده شده و به تدریج تراکم استخوان­ ها را به حالت نرمال باز می­ گرداند. تغییر این فشار از صفر مطلق (در حالت معلق بودن در هوا) تا سه برابر نیروی گرانش (تماس با کفی ترامپولین) باعث افزایش چرخش مایع غضروفی در میان مفاصل بدن شده که این عمل نه تنها باعث روان شدن حرکت­ های استخوانی می ­شود، بلکه چرخش این مایع غضروفی باعث انتقال مواد مغزی و مورد نیاز به غضروف­ های دو سر استخوان شده و آن­ها را تقویت می­ کند.

عبارت “هر چیزی در حد متعادل” در ورزش نیز صادق می ­باشد. برای به دست آوردن تناسب اندام، تحقیقات علمی به جای انجام ورزش­های به نسبت سنگین، دائماً تأکید بر تمرین­ های ورزشی منظم و متوسط (از نظر شدت) دارند. کلینیک Mayo ادعا می ­کند که این امر برای برخی از افراد با پیشینه کمر درد ، تشدید نیز می ­شود. برای افراد مبتلا به کمر درد ، توصیه می­ شود که تمرین ­های هوازی متوسط (از نظر شدت) و منظم داشته باشند؛ همچنین تأکید می ­شود تا در حد امکان از ضربه و فشارهای سنگین دوری کرده تا در سایه تمرین­های لازم، صدمه­ ای به ستون فقرات وارد نشود و ماهیچه­های بدن تقویت شوند.

[irp posts=”9011″ name=”تمرینات پرشی و تاثیر شگرف آن بر بدن”]

از نقطه نظر دیگر، جهش بر روی ترامپولین باعث می­ شود که تعادل و حالت ایستادن فرد بهبود پیدا کند چرا که این دو لازمه انجام جهش­ های متوالی بر روی ترامپولین هستند. اما مزایای جهش بر روی ترامپولین به اینجا منتهی نمی ­شود؛ جهش بر روی کفی انعطاف پذیر ترامپولین باعث درگیر شدن مخچه و گوش داخلی انسان شده و به آن­ها کمک می­ کند تا موقعیت بدن را بهتر ردگیری کنند؛ این کار باعث می­ شود که ذهن انسان در جهت تعادل بدن، دستورات دقیق‌تری را به ماهیچه ­ها ارسال کرده و مانع از افتادن و صدمه­های ناشی از آن شود. به عبارت دیگر، استفاده از ترامپولین نه تنها باعث ایجاد حالت مناسب در ایستادن قالب بدن می ­شود بلکه تعادل انسان را نیز بهبود می­ دهد.

لازم به ذکر است که اگر شما از کمر درد مزمن و شدید رنج می­ برید، باید با پزشک خود قبل از انجام هر گونه ورزشی مشورت نمایید؛ این امر در استفاده از ترامپولین هم صادق است. این افراد لازم است تا مدتی استراحت نموده تا بهبودی نسبی پیدا نمایند و پس از آن اقدام به انجام ورزش نمایند؛ به این ترتیب می توان از بدتر شدن وضع فرد جلوگیری نمود.

فیتنس

پیشگیری بهتر از درمان

 

مطالعات نشان می­ دهند که از هر ۵ نفر بزرگسال، ۴ نفر تجربه ی کمر درد را برای مدتی در زندگی خود داشته­ اند. جالب است بدانید که سازمان سلامت بین‌المللی بیش از یک میلیارد پوند به صورت سالانه خرج درمان این بیماری می­ کند. این در حالی هست که افراد می­ توانند تنها با یک تغییر کوچک در سبک زندگی خود از کمر درد پیشگیری نمایند و یا از شدت آن بکاهند. به سادگی با پایبندی به یک برنامه ورزشی منظم و سبک ترامپولین، می­ توان ماهیچه­ ها را ساخته و یا آن­ها را تقویت نمود؛ به این وسیله کمر درد برای شما بی معنی خواهد بود و شما می­ توانید سلامت جسمانی خود را به راحتی حفظ نمایید.

انعطاف پذیری

پرهیز از ابتلا به پوکی استخوان

به نقل از New York Times برای افزایش تراکم استخوانی، تنها کافی است که بالا و پایین پرید. به همین خاطر است که ترامپولین بین کارکنان شرکت ناسا از محبوبیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که ناسا در برخی از تمرین­ های لازم برای آماده سازی مسافران فضا از ترامپولین استفاده می ­کند تا تراکم استخوانی لازم را برای فضانوردان خود (قبل از عزیمت) فراهم آورد.

فضانورد

فشار بر استخوان برای افزایش تراکم آن

انسان برای نگهداری و یا افزایش تراکم استخوان­های بدن خود باید دائماً به استخوان­های خود نیرو وارد نماید؛ نیروی گرانش زمین فشار لازم این کار را محیا می­ کند اما این به تنهایی کافی نیست. استخوان­های بدن انسان نیاز دارند تا تحت تأثیر نیروی گرانش به صورت مرتب فعالیت نمایند. به همین خاطر است که استخوان های فضانوردان در فضا به سرعت تحلیل رفته و به شدت شکننده می­ شوند. در این راستا انجام حرکات پرشی یک روش کاملاً سنتی و طبیعی برای بهبود وضعیت استخوان­های بدن انسان می ­باشد.

[irp posts=”5265″ name=”پوکی استخوان”]

 

پوکی استخوان

در صورت استفاده صحیح از ترامپولین­ و همچنین انجام درست تمرین ­های ارائه شده در سایت ایران ترامپولین، فشار ناشی از وزن که به استخوان­های بدن وارد می­ شود باعث شده تا سلول­های استخوانی تحریک شوند و به تولید سلول­های جدید اقدام نمایند. با این کار سلول­های جدید جایگزین سلول­های فرسوده شده و سختی استخوان­ها افزایش می­یابد. در این راستا بدن شروع به جذب کلسیم کرده و مواد مغذی لازم برای تولید سلول­های استخوانی جذب می ­کند؛ به همین خاطر به ورزشکارانی که از این وسیله استفاده می کنند توصیه می ­شود تا به تغذیه خود نیز اهمیت ویژه­ ای دهند. لازم به یادآوری است که استفاده از ترامپولین باعث وارد کردن سه برابر فشار گرانشی به استخوان­های بدن می­ شود اما وجود فنر­ها، کش­ ها و صفحه کشسان موجود در ترامپولین باعث جذب سر ضرب­ های منفی ناشی از پرش می ­شود؛ این مزیت ترامپولین باعث شده است که استفاده از آن حتی در انجام تمرین­های سنگین کوچکترین مشکلی برای مفاصل بدن ایجاد ننماید. تنبلی دشمن اصلی استخوان­های بدن انسان هستند. بدون یک رژیم غذایی سالم و ورزش مناسب، استخوان­های بدن انسان به تدریج تحلیل می­ رود و باعث به وجود آمدن علائمی مانند کمر درد، درد گردن، قوز و گودی کمر و یا، و در موارد جدی باعث ترک و شکستگی استخوانی می ­شود.

 

 

یک پرش بر روی ترامپولین و یک جهش در بهبود سلامت شما

از بی وزنی کامل تا فشاری معادل با چهار برابر نیروی گرانش را می ­توان با استفاده از ترامپولین تجربه نمایید. شاید این برای شما سؤال باشد که چطور این فشار بدون حس شدن بر بدن شما اعمال می­ شود؟ راز این عمل در حضور صفحه کشسان و فنرهای (کش ­ها) این وسیله نهفته است. این فشار برای استخوان­ های شما بسیار مفید می­باشد.

تراکم بافت استخوان

موفقیت ترامپولین در افزایش تراکم استخوانی ورزشکاران باعث شد تا پزشک آلمانی Joachim Schulz به صورتی علمی تأثیرات این وسیله را در بهبود بیماری osteoporosis بررسی نماید. او در تحقیقات خود دریافت که بعد از ۱۲ هفته استفاده از ترامپولین پیشرفت بیماری در بسیار از بخش­های بدن متوقف شده است. در مواردی نیز بهبود­های قابل ملاحظ ه­ای در عکس‌العمل بیماران ایجاد شده است که مانع از شکستگی­ های ناشی از افتادن می­ شود. وی نیز خاطر نشان می ­کند که “ادامه فعالیت بر روی ترامپولین (بیش از ۱۲ هفته) باعث تثبیت تراکم استخوانی در بیماران می ­شود.” ایران ترامپولین با تمامی تجربه­ های عملی و علمی خود ادعا دارد که هر چه زودتر شما به استفاده از این وسیله روی بیاورید، زودتر سلامت خود را باز خواهید یافت و آینده پر انرژی­ تری را برای خود رقم خواهید زد.

پریدن بر روی ترامپولین مانع از پیشرفت بیماری­ های مانند osteopenia و osteoporosis می­ شود اما همواره پیشگیری بهتر از درمان است.  از آنجایی که احتمال ابتلا به این بیماری­ ها بسیار بالا می­ باشد، چرا تا زمان شکننده شدن استخوان و پیدایش اولین نشانه­­ های کاهش تراکم استخوان صبر کنید؟ با ایران ترامپولین روی سلامت خود سرمایه گذاری نموده و از همین الان دست به کار شوید. شما با ایران ترامپولین اندامی متناسب، بدنی سالم و همچنین استخوان­ های مستحکمی خواهید داشت.

 

 

 

[ratings]
گردآوری و ترجمه توسط : ایران ترامپولین

بنیاد محتوا

این محتوا را ارزیابی کنید :