سلامتی و ورزش

قیمت بانجی فیتنس و آشنایی با ورزش مهیج بانجی فیتنس

ورزش نوین بانجی فیتنس و بانجی کورد

ورزش بانجی فیتنس چیست و چه نکاتی برای خرید بانجی فیتنس اهمیت دارد؟

 

بعد از انجام ورزش بانجی فیتنس به دلیل هیجان، آدرنالین بالایی در بدن شما ترشح شده است. بنابراین به هیچ عنوان احساس خستگی و خمودی نخواهید داشت و بسیار شاداب و سرحال خواهید بود.

بانجی فیتنس در عین شباهت هایی که به بانجی جامپینگ دارد یک ورزش متفاوت از آن می باشد. برخلاف سایر ورزش ها که طناب ها برای سخت تر کردن ورزش استفاده می شود اما در بانجی فیتنس طناب ها هرچند برای بعضی حرکات نقش مقاومت را دارد و برای سخت تر شدن حرکت استفاده می شوند، اما به طور عمده آسان کننده حرکت می باشند.

قیمت بانجی فیتنس

در خرید بانجی فیتنس به کیفیت طنابها دقت کنید.طناب ها هرچند برای بعضی حرکات نقش مقاومت را دارد و برای سخت تر شدن حرکت استفاده می شوند، اما به طور عمده آسان کننده حرکت می باشند.

 

ورزش بانجی فیتنس فقط با یک طناب:

دو مدل بانجی فیتنس وجود دارد.یک مدل آن بدون بانجی فیتنس بدون هرزگرد است که در آن فقط میتوان حرکت پاندولی انجام داد. ولی در بانجی فیتنس که هرزگرد هم دارد میتوان علاوه بر حرکات پاندولی ،حرکات چرخشی هم انجام داد. در بانجی فیتنس یک سر طناب ها به سقف وصل می باشد که این موضوع باعث راحت تر شدن انجام حرکاتی مانند لانگز و پلانک می شود.

نکته:

اما به این نکته توجه کنید که اگر از محل اتصال طناب با سقف فاصله بگیرید انجام حرکات که آسان شده بودند، سخت تر خواهد شد. ورزش بانجی فیتنس در کنار آهنگ و ترکیب شدن با حرکاتی مانند پلانک، شنا و لانگز می تواند شما را شیفته هیجان و شادابی خود کند.

 

خرید بانجی فیتنس برای استفاده در باشگاه های ورزشی

خرید بانجی فیتنس ورزشی که در کنار آهنگ و ترکیب شدن با حرکاتی مانند پلانک، شنا و لانگز می تواند شما را شیفته هیجان و شادابی خود کند.

چه ابزاری برای ورزش بانجی فیتنس لازم است ؟

طناب:

مهم ترین ابزار در این ورزش طناب بانجی می باشد، که صندلی کوهنوردی دارد و ورزشکار را محکم نگه می دارد.

نکته:

برای جلوگیری از آسیب دیدگی باید به کیفیت و ایمنی طناب بانجی توجه ویژه داشته باشید. اگر طناب بانجی دچار مشکل باشد و به آن بی توجهی شود آسیب های جبران ناپذیری را می تواند وارد کند.

لباس:

در زمان ورزش باید از کفش ورزشی مناسب و راحت استفاده کنید که بتوانید حرکات را به راحتی انجام دهید و پای شما اذیت نشود.

نکته:

توجه کنید کفشی که می پوشید حتما اندازه پایتان باشد. اگر کوچک تر باشد پای شما را اذیت می کند و اگر بزرگ تر باشد پای شما را محکم نمی گیرد و از آنجایی که در این ورزش پرش های زیادی صورت می گیرد ممکن است که پای شما آسیب ببیند.

از لباس های ورزشی استفاده کنید که در آن ها راحت هستید و مدل دست و پا گیری ندارند.

ممکن است بخواهید حرکتی را انجام دهید که خود نیاز به وسایل ورزشی خاصی داشته باشد در اینصورت می توانید از آن وسایل هم استفاده نمایید.

خرید بانجی فیتنس و آشنایی با ورزش بانجی فیتنس و بانجی کورد

خرید بانجی فیتنس و آشنایی با ورزش بانجی فیتنس و بانجی کورد

چه لباسی برای این ورزش مناسب است ؟

یک نکته بسیار مهم در رابطه با تمرین های ورزش بانجی فیتنس لباسی می باشد که در زمان تمرین بر تن دارید. در طول تمرینات بانجی شما باید روی صندلی های کوهنوردی بنشینید به همین دلیل ترجیح داده می شود که از تی شرت و شلوارهای جذب استفاده کنید که مدام درگیر مرتب کردن لباس نباشید و حواستان به بالا رفتن لباستان پرت نشود و از تمرین عقب بمانید.

ورزش بانجی فیتنس به شما این امکان را می دهد که سطح بالایی از هیجان را تجربه کنید. در بانجی شما حرکات ورزشی را با یک طناب کشسان که به سقف اتصال دارد انجام می دهید. به دلیل اینکه تمام تمرینات با طناب بانجی انجام می شود در اولین جلسه لازم و ضروری می باشد که ورزشکاران با طناب بانجی آشنا شوند و تمرینات ابتدائی را با آن انجام دهند. در جلسات بعدی کم کم ورزشکاران از حرکات آسان شروع می کنند و با گذشت جلسات حرکات پیشرفته تری را آموزش می بینند.

طناب بانجی فیتنس با مقاومتی که ایجاد می کند امکان تعلیق در هوا را برای ورزشکار فراهم می آورد.

نکته:

نکته بسیار قابل اهمیت در بانجی فیتنس این می باشد که تمام حرکات را باید زیر نظر مربی خود انجام دهید و سر خود شروع به انجام حرکات جدید نکنید. زیرا اگر حرکات را طبق استاندارد و بر اساس اصول خود انجام ندهید به شما آسیب وارد می شود.

این ورزش چه فوایدی دارد ؟

  • حذف نیروی جاذبه

  • در این ورزش نیروی جاذبه زمین حذف می شود به همین دلیل می توان طیف گسترده تری از ورزش ها را انجام داد.
  • با توجه به حذف نیروی جاذبه زمین در ورزش بانجی فیتنس فشار مضاعفی به مفاصل وارد نمی شود به همین دلیل این ورزش برای تمام سنین، پیر و جوان ، مناسب می باشد.
  • همانطور که قبل تر اشاره کردیم نیروی جاذبه در بانجی فیتنس حذف می شود و به مفاصل فشار مضاعف وارد نمی شود به همین دلیل برای افرادی که مفصل زانو و لگن خود را عوض کرده اند هم مناسب است
  • مقابله با ترس

  • در این ورزش باید ترس های خود را کنار بگذارید زیرا باید بدون ترس و بدون هیچ ابایی از یک سمت به سمت دیگر بپرید. به همین دلیل این ورزش اعتماد به نفس و ریسک پذیری شما را افزایش می دهد.
  • در طی بانجی مدام در حال پرش و جهش هستید در نتیجه فشار خون شما و در نهایت آدرنالین در بدنتان افزایش پیدا کند.
  • این ورزش بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد و اگر چند جلسه آن را انجام دهید دیگر از آن دل نمی کنید.
  • بانجی فیتنس روی تمام عضلات بدن اثر می گذارد و تمام آن ها را درگیر می کند. بانجی ترکیبی از ورزش های هوازی و مقاومتی می باشد.
  • در بانجی فیتنس امکان انجام حرکات گوناگون برای شما فراهم می شود. در نتیجه می توانید از فواید حرکات ورزشی دیگر مانند شنا، لانگز، اسکات و این دست از حرکات نیز بهره ببرید.
(2 امتیاز) : 4.5/5