اخبار ایران ترامپولین, سلامتی و ورزش

روز جهانی چپ دستها

روز 22 مرداد روز جهانی چپ دست ها یا lefthanders نامگذاری شده است.

آیترام روز جهانی چپ دست ها را تبریک عرض میکند.

سازمان بین المللی Lefthanders  اولین سال تاسیس خود را در سال 1976 جشن گرفت. این سازمان به افزایش آگاهی در مورد مشکلات بی شماری که افراد چپ دست می توانند با آن ها روبرو شوند، کمک کرد. در دهه 1600 بعضی افراد را به دلیل استفاده از یک دست بیشتر از دست دیگر،به جادوگری متهم می کردند! تنها 10 درصد از مردم چپ دست هستند، ولی اقلامی که مخصوص چپ دست ها ساخته می شوند، معمولاً گران تر از راست دست هستند. اشیایی مانند قیچی، چاقو و حتی میزهای یکنفره مدرسه.

بر اساس مطالعات مختلف از همان دوران جنینی خصوصیات افراد چپ دست با راست دستان فرق دارد.بطور مثال جنین‌ زنان باردار پراسترس بیشتر با دست چپ، صورت خود را لمس می‌کردند تا دست راست. در برخی موارد نوزادان متولد کم وزن، یا متولد از مادران مسن تر، احتمال بیشتری داشت که چپ دست باشند. کودکان چپ دست در مواردی مانند خواندن، نوشتن، رشد اجتماعی و مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف،  نسبت به راست دست‌ها عملکرد بدتری دارند. در حالی که چپ‌ها در ورزش‌های انفرادی مانند تنیس، بوکس، و بازی بیس‌بال حرف اول را می‌زنند و نسبت به راست‌ها برتری فیزیکی دارند.

روز جهانی چپ دست در واقع به این علت نامگذاری شده است که یاداوری کند تمام لوازم و اشیا و ابزارها برای راست دست ها طراحی و ساخته شده اند.

افراد چپ دست اغلب خلاق‌تر از راست‌دست‌ها هستند. مردان چپ دست نسبت به مردان راست‌دست تمایل بیشتری به “تفکر واگرا” دارند. به این معنی که آنها گزینه‌های بیشتری را برای حل یک مشکل، نسبت به گزینه‌های موجود بررسی می‌کنند و جالب اینجاست که این نکته در مورد زنان چپ دست صدق نمی کند.

اگرچه ممکن است دشوار باشد و شاید کمی غیرقابل باور،اما آن دسته از چپ‌دست‌های دنیا قطعاً افراد منحصر به ‌فرد و جالبی هستند و این روز مخصوص آنهاست.

چپ دستهای آیترامی روزتان مبارک ما ترامپولین را برای چپ دست ها هم میسازیم 🙂

این محتوا را ارزیابی کنید :