سلامتی و ورزش

روز جهانی سرندپیتی Serendipity

روز 27 مرداد روز جهانی سرندیپیتی serendipity یا توفیقات بدون برنامه ریزی است

روز جهانی سرندپیتی

کلمه Serendipity از اواسط دهه 1700 وجود داشته است، اما برای اولین بار در سال 2010 به طور رسمی شناخته شد.کلمه ی پیدا شده از رمان فارسی «سه شاهزاده سرندیپ» الهام گرفته شد. این رمان ترجمه داستانی است که مایکل ترامزینو آن را به ایتالیایی در سال ۱۵۵۷ نوشته‌ است.  ترامزینو ، این داستان ایرانی را از شخص دیگری که آن را از کتاب هشت بهشت امیر خسرو دهلوی ترجمه کرده، شنیده‌است. «سرندیپ» نام فارسی یا اردوی سری لانکا است که به معنی جزیره طلایی است.

روز 27 مرداد روز جهانی سرندیپیتی serendipity یا توفیقات بدون برنامه ریزی است

روز 27 مرداد روز جهانی سرندیپیتی serendipityیا توفیقات بدون برنامه ریزی است که به صورت جالبی با نام کارتونی به همین نام در دهه 60 همنام است

هدف روز جهانی سرندپیتی این است که افراد را تشویق کند تا زندگی خود را به شیوه ای مناسب تر زندگی کنند. مادلین کی، خالق و نویسنده روز Serendipity، در کتاب خود Living Serendipitously می گوید: سرندیپیتی عبارت است از “تمایل به زندگی کردن به گونه ای که گویی همه چیز یک معجزه است.

با این باور که هر لحظه چیزی شگفت انگیز در شرف وقوع است. ” او همچنین می‌گوید که اگر چه مردم سرندیپی را «یک تصادف شاد» می‌بینند، اما این یک تصادف نیست، چیزی است که شما ایجاد می‌کنید و اتفاق می‌افتد. او همچنین می گوید که خوشبختی در همه وجود دارد، شادی در ناشناخته هاست و همیشه انتظار بهترین ها وجود دارد.

کی می گوید که روز Serendipity جشن زندگی است. دوستداران این روز نه‌تنها باید زنده بودن خود را جشن بگیرند، بلکه باید دیگران را نیز دعوت کنند تا شاد زندگی کنند.  باید غنی، آشکار و شاداب زندگی کنند، شور و شوق خود را آزاد کنند و این روز را فوق العاده کنند. این روز به همه این اجازه را می دهد که کارهای غیرعادی انجام دهند و اتفاقات غیرمنتظره خوشایند را در آغوش بگیرند.
چگونه از روز Serendipity بیشتر لذت ببریم. کاری غیرمنتظره و شگفت انگیز انجام دهید، مانند انجام کارهای بشردوستانه به طور ناشناس، برداشتن یک گام بزرگ به سمت رویایی که دارید، کمک به کسی که قدم بعدی را به سوی رویای خود بردارد،به کسانی که دوستشان دارید بگویید که شما آنها را دوست دارید، با یک دوست یا معشوقه ای که مدت هاست از دست داده اید تماس بگیرید.نه تنها می‌توانید کاری را انجام دهید که معمولاً انجام نمی‌دهید، بلکه می‌توانید کاری را انجام دهید که معمولاً به روشی متفاوت انجام می‌دهید تاهیجان شادی را تجربه کنید. این روز بیانگر و یاداور دست یافته های با ارزشی است که به صورت شانسی و اتفاقی بدست آورده ایم پس در 27 مرداد روز جهانی سرندپیتی از زندگی لذت ببرید و به دیگران کمک کنید تا همین کار را انجام دهند شاید باعث شویم شانس به ما و یا دیگران رو کند.

 

آیترامی های عزیز روزهاتون سرشار از سرندپیتی   و توفیقات و موفقیت های شانسی 🙂

 
 
 
 
 
این محتوا را ارزیابی کنید :