ترامپولین و سلامتی

ترامپولین و سلامتی

تمرین با ترامپولین عضلات پشت،ستون فقرات و ساق پا را هدف قرار می دهند. شما همچنین می توانید روی بازوها، گردن و عضلات باسن کار کنید.
تمرین با ترامپولین عضلات پشت،ستون فقرات و ساق پا را هدف قرار می دهند. شما همچنین می توانید روی بازوها، گردن و عضلات باسن کار کنید.

تحقیقات نشان می دهد که ترامپولین تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان دارد . همچنین ممکن است به بهبود تراکم و استحکام استخوان کمک کند. ترامپولین خانگی ۱.۵متری جهت حفظ سلامت شما

تمرینات ترامپولین روشی راحت و لذت بخش برای تقویت، سلامت قلب و عروق، بهبود استقامت و کاهش استرس و تنش است. این حرکات می توانند به شما در ایجاد تعادل، هماهنگی و مهارت های حرکتی بهتر، کمک کنند.

تمرین با ترامپولین عضلات پشت،ستون فقرات و ساق پا را هدف قرار می دهند. شما همچنین می توانید روی بازوها، گردن و عضلات باسن کار کنید.

تحقیقات نشان می دهد که ترامپولین تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان دارد . همچنین ممکن است به بهبود تراکم و استحکام استخوان کمک کند.

ترامپولین ها به طور خاص برای تمرینات هوازی فردی طراحی شده اند. ترامپولین های فضای باز، ظرفیت وزن بیشتری دارند و فضای بیشتری برای حرکت در اختیار شما قرار می دهند.

ارتباط گسترده ترامپولین و سلامتی

1- تمرینات ترامپولین 68 درصد موثرتر از دویدن:

طبق مطالعات فرد با وزن 150 کیلوگرم که 1 ساعت با ترامپولین کار می کند، کالری بیشتری نسبت به همان فردی که یک ساعت را  می دود، می سوزاند.

2- افزایش جریان لنفاوی:

سیستم لنفاوی، شبکه ای از بافت ها و اندام هاست که به دفع سموم بدن، مواد زائد و سایر مواد ناخواسته در بدن کمک می کند. برخلاف سیستم قلبی عروقی، که در آن قلب به طور خودکار خون را پمپاژ می کند، سیستم لنفاوی صرفاً به حرکت بدن ما به عنوان یک پمپ متکی است و  تاثیر بر جریان مایع لنفاوی یکی از اثرات بیشمار ترامپولین و سلامتی است.

3 کند شدن روند پیری:

ورزش با ترامپولین باعث باز و بسته شدن همزمان دریچه های لنفاوی می شود و باعث افزایش جریان لنفاوی تا 15 برابر می شود. بنابراین سم زدایی و پاکسازی در بدن بالا می رود و باعث کند شدن روند پیری می شود.

4 -از بین بردن سلولیت با ورزش ترامپولین:

به کاهش سلولیت ( چربی زیر پوست ران و کپل ) کمک می کند. با تحریک غده تیروئید، شروع به پاکسازی خود و کل سیستم لنفاوی می کند. ورزش ترامپولین برای از بین بردن سلولیت بسیار مفبد  است.

5-تقویت تراکم استخوان:

کار با ترامپولین تراکم استخوان را تقویت می کند. در نتیجه منجر به پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان می شود. ورزش با ترامپولین باعث تقویت مفاصل، تاندون ها و رباط ها می شود و شانس ابتلا به انواع خاصی از آرتریت را کاهش می دهد.

6- افزایش گردش اکسیژن:

افزایش گردش اکسیژن منجر به افزایش انرژی سلولی می شود. در نتیجه پرش روی ترامپولین برای بدن شما مفیدتر از دویدن است.به همین دلیل ناسا اکنون از تمرینات ترامپولین برای بازسازی فضانوردان پس از پیاده روی در فضا استفاده می کند تا از تحلیل ماهیچه ها و استخوان ها جلوگیری کند.

7- کاهش وزن:

پرش روی ترامپولین به دلیل تقاضای اضافی برای انرژی توسط سلول های بدن، به طور خودکار تعداد میتوکندری ها را در هر سلول افزایش می دهد و در نتیجه انرژی سلولی را افزایش می دهد.پس با ورزش ترامپولین،متابولیسم شما به سرعت شروع می‌شود و مدت‌ها پس از اتمام ورزش، وزن کم می‌کنید. علاوه بر این، در طول روز نیز احساس انرژی خواهید کرد.

8- بهبود تعادل:

تعادل و وضعیت بدن را بهبود می بخشد. پرش روی ترامپولین دهلیز گوش میانی را تحریک می کند و به طور خودکار تعادل را بهبود می بخشد.

9-کاهش چربی بدن:

چربی بدن را کاهش می دهد و نسبت عضله به چربی را افزایش می دهد. تمرینات ترامپولین پاها، ران ها، شکم، بازوها و باسن را محکم می کند، چابکی را افزایش می دهد و حس تعادل را بهبود می بخشد. سم زدایی ملایمی که در هنگام پرش انجام می شود باعث کاهش چربی می شود.

10- جلوگیری از خطر ابتلا به ادم:

کار با ترامپولین تجمع خون در سیاهرگ ها را کاهش می دهد، در نتیجه از خطر ابتلا به ادم مزمن جلوگیری می کند. اِدم یا تورم تجمع غیرعادی و بیش از اندازه مایعات در بافت های بدن است. برآمدگی، اولین و مهم ترین نشانه بروز ادم است.

11-کاهش و مبارزه با واریس:

به کاهش و مبارزه با واریس کمک می کند. ترامپولین یک راه طبیعی، برای خلاصی دائمی از شر رگ های واریسی است. جامپ مکرر با ترامپولین، گردش خون را افزایش  می دهد و می تواند فشاری را که وریدهای شما باید تحمل کنند تا حد زیادی کاهش دهد و التهاب و درد ناشی از واریس را از بین ببرد.

12-بهبود اثرات سایر تمرینات با ترامپولین

ثابت شده است که ترکیب ترامپولین با سایر ورزش‌ها مانند تمرینات قدرتی و وزنه‌برداری،باعث بهبود اثرات سایر تمرینات می شود.

13-توزیع مساوی نیروی گرانشی در اعضا:

هنگام ورزش با ترامپولین ضربه توسط سطح ترامپولین جذب می شود و خطر آسیب دیدن ماهیچه ها و فیبرها کاهش می یابد. نیروی گرانشی اندازه گیری شده در مچ پا، پشت و پیشانی در هنگام پرش به طور مساوی توزیع می شود.

14-کمک به تخریب سلول های سرطانی:

باعث بهبود گردش مایع لنفاوی می شود. در نتیجه به تخریب سلول های سرطانی در بدن کمک می کند. مایع، مواد زائد، باکتری ها و سلول های آسیب دیده را جمع آوری   می کند، در صورت وجود، سلول های سرطانی را، نیز جمع آوری می کند و در عروق لنفاوی تخلیه می کند.

15-کاهش دردهای قاعدگی در زنان:

خستگی و دردهای ناشی از قاعدگی را در زنان کاهش می دهد.کار با ترامپولین، هورمون ها و سموم اضافی را سم زدایی می کند.این مورد کلید یک سیستم غدد درون ریز سالم است.

چند نمونه حرکت ساده با ترامپولین:

پرش کف لگن

این تمرین عضلات کف لگن و ران شما را هدف قرار می دهد.

یک توپ ورزشی کوچک بین زانوهای خود قرار دهید. به آرامی بالا و پایین بپرید.روی درگیر کردن عضلات ناحیه لگن خود تمرکز کنید.توپ را با درگیر کردن قسمت داخلی ران خود فشار دهید.

پرش اسکات

برای انجام این حرکت در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید و بازوها را در کنار بدن قرار دهید.به بالا بپرید و پاهای خود را بیشتر از باسن باز کنید و در حالت چمباتمه فرود بیایید.زانوهایتان را خم کنید تا ران هایتان موازی با زمین باشند.دست های خود را مستقیماً در مقابل خود دراز کنید.

پرش باسن

برای انجام این حرکت، شروع به دویدن در جای خود کنید.

با ترامپولین های آیترام، سلامتی را به شما هدیه می دهیم.

این محتوا را ارزیابی کنید :