فواید ترامپولین برای بیماری های لگنی

احساس بهتر و مطمئن تر با عضلات قوی در اندام های تحتانی

تمرینات ورزشی منظم برای تامین سلامتی و تناسب اندام حتی برای افرادی که دارای مشکلات فیزیکی و بیمار ضروری است

برای افراد با مشکلات موجود در ماهیچه های اطراف لگن خاصره ، تمرینات مناسب با ترامبولین نه تنها عضلات اطراف لگن را تقویت می کنند بلکه به سیستم گوارشی کمک میکنند تا بهتر کار کرده و جمع این دو مزیت منجر می شود تا علایم بیماری کاهش یابند.

فیلم زیر نشان میدهد با چه حرکاتی میتوان این ماهیچه ها را تقویت نمود.

فراموش نشود فیلم دانلود شود.

[ubermenu config_id=”health-menu” menu=”464″]

iTram و تمرینات لگن خاصره

اگر چه پریدن بر روی ترامپولین به نظر نمیرسد ورزشی مناسب برای مشکلات لگنی باشد ولی تحقیقات نشان داده در بسیاری موارد مفید است. اگرچه ترامپولین برای تقویت ماهیچه های ناحیه لگنی استفاده فراوان دارد ولی با توجه به تنوع فراوان بیماری های مرتبط با عضلات ناحیه لگن ممکن است پرش برای  آن مناسب نباشد.بنابر این بهتر است قبل از شروع برنامه جدید ورزشی با پزشک درمانگر مشورت نمایید

آناتومی pelvic floor

Pelvic floor گروهی از ماهیچه ها و تاندون ها در قسمت پایین بدن و زیر استخوان لگن است که از ارگان های سیستم گوارش  (و رحم در بانوان) محافظت میکند و به کنترل ادرار و غیره کمک می کنند. بیماری های مرتبط با pelvic floor بسیار شایع است به نحوی که از هر ۳ خانم یک نفر از آن رنج می برد.اگر چه اکثر این بیماری ها خطر زیادی برای سلامتی فرد ندارند ولی بر کیفیت و سبک زندگی افراد اثر گذاشته و ایجاد اختلال می کنند.از این جمله میتوان به حرکات ورزشی اشاره کرد که یک فرد سالم و یا دچار مشکل میتواند به راحتی و بدون رنج از آن استفاده کند .

این محتوا را ارزیابی کنید :