اخبار ایران ترامپولین

پیشگیری از استرس کودکان با راهکار هایی ساده و کاربردی

پیشگیری از استرس کودکان

چگونه به فرزندم مقابله با استرس را بیاموزم؟

فصل پاییز و بازگشت کودکان به مدرسه به معنای تکالیف خانه، امتحانات، فضای رقابتی و بله، گاهی استرس نیز می‌باشد. ما افراد بالغ وقتی دچار استرس می‌شویم معمولا دوران کودکی را یاد می‌کنیم که چقدر دوران پر خنده و خوبی بوده است. و وقت خود را با دوستان خوبمان می گذرانیده ایم. اما حقیقت امر این است که اکنون بیشتر از هر زمان دیگر، کودکان از میزان استرس بیشتری رنج می‌برند.

کارهایی که والدین می‌توانند برای پیشگیری از استرس کودکان انجام دهند

  • والدین باید روی ساختن روابط با فرزندانشان بر اساس عشق و محبت و حمایت تمرکز کنند; در نتیجه کودکان می‌توانند آنها را در مواجهه با موارد استرس زای غیرقابل پیشبینی در زندگی، الگو قرار دهند. و در واقع از آنها رسم و روش زندگی را یاد بگیرند.
  • فعالیت‌های فوق برنامه باید محدود شوند، اما هنوز هم باید محرک و مشوق باشند، تا بتوانند از انواع وسایل مفید کاهش دهنده ی استرس باشند. این فعالیت‌ها باید دو بار در هفته برای فرزندان دبستانی و سه بار در هفته برای فرزندان دبیرستانی باشند.
  • [irp posts=”6008″ name=”استرس و تاثیر آن بر زندگی روزمره”]
  • کودکان را همینطور که بزرگ می‌شوند به بازی و تفریح با دوستان و خانواده تشویق کنید.
  • در بیشتر مواقع، با بالا بردن اعتماد به نفس فرزندتان، اطمینان حاصل کردن از استراحت وی و رژیم غذایی متعادل  و مناسب، می‌توانید تفاوتی در برخورد وی با فشارهای روزانه ایجاد کنید.
  • فرزند خود را برای لحظات پر استرس آماده کنید، مثلا بردن او نزد یک دندان پزشک، برای مثال راجع به دندان پزشک و آن جلسه از قبل با او صحبت کنید و در کل در مورد هر بحثی که از آن ترس دارند. او را به چالش بکشید تا به اصطلاح “ترسش بریزد”.

 

 

 

 

[ratings]

ترجمه و گردآوری: ایران ترامپولین

بنیاد محتوا

این محتوا را ارزیابی کنید :