اخبار ایران ترامپولین, سلامتی و ورزش

خام گیاهخواری و معرفی آن

خام گیاهخواری

خام گیاهخواری چیست؟

این افراد چه خصوصیاتی دارد و دقیقا چه چیز هایی می خورند؟

خام گیاهخواری از شاخه های رژیم گیاهخواری است. وعده های غذایی مانند گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی از لیست غذایی آنها حذف می شود. برخی خام گیاهخواران حتی مواد غذایی که در پروسه ی تولید آنها از حیوانات استفاده شده را نمی خورند. مانند: برخی انواع شکر سفید و برخی مشروبات الکلی.

ریشه ی کلمه

در لاتین به خام گیاهخواری، وگن (Vegan) می گویند . این کلمه هم شامل شخص می شود هم شامل رژیم غذایی که مصرف می کنند.

[irp posts=”10152″ name=”توصیه های غذایی و سلامت برای داشتن بدنی سرحال تر”]

گمانه هایی وجود دارد که برخی غذاها مانند عسل را می توان داخل رژیم غذایی این افراد جای داد یا خیر. اگر قصد آماده سازی غذا برای این افراد را دارید بهتر است محض احتیاط این مواد غذایی را حذف کنید. اکثر خام گیاهخواران معنای این عمل را گسترش داده و آنرا به تمام زندگی خود تعمیم داده اند. برای مثال در تهیه ی لوازم شخصی و خانه ی خود سعی می کنند از لوازمی که در تولید آنها حیوانات و محصولات آنها نقش داشته اند خودداری کنند. برای مثال چرم، خز و پشم و …. در این مورد شک هایی است که آیا می توان کت چرم یا مواردی از این قبیل را در این لیست قرار داد یا نه.

یک خام گیاهخوار چه چیز هایی می خورد؟

این احتمالا رایج ترین سوال راجع به خام گیاهخواری می باشد. یک رژیم اصولی خام گیاهخواری شامل تمام دانه ها، لوبیا ها، گیاهان خوردنی، سبزیجات و میوه هاست.

رژیم خام گیاهخواری

علاوه بر این، تعداد زیادی ورژن خام گیاهخواری غذاهای معمولی نیز وجود دارند مانند هات داگ، بستنی، پنیر، ماست غیر لبنی و مایونز وگن (vegan mayonnaise) همراه با همبرگر های مخصوص و دیگر غذاهای مشابه اینها. برخی غذاها در خام گیاهخواری پیشنهاد می شوند مانند شیر سویا، شیر بادام و در کل شیر های بدون منشا حیوانی و لبنی و همچنین توفو. اما خیلی از افراد عادی نیز توفو را دوست دارند. لازم نیست حتما توفو را دوست داشته باشید تا بتوانید خام گیاهخوار باشید.

[irp posts=”10505″ name=”عضله سازی بی نظیر و غیر قابل باور همزمان با افزایش وزن”]

این افراد همچنین خیلی از غذاهای معمولی روزمره مانند سالاد سبز، اسپاگتی، کره ی بادام زمینی، ساندویچ ها و…  را می خورند. برای مثال سویا یک منبع عالی برای این روش زندگی است. اکثر انواع نان، اسپاگتی با سس های بدون منشا گوشتی نیز در این دسته قرار می گیرند.

چگونه می توانم خام گیاهخوار باشم؟  

برخی افراد مستقیم و خیلی سریع رژیم غذایی خود را از عادی به خام گیاهخواری تغییر می دهند. در حالی که برخی با این روش و رژیم جدیدشان مشکل دارند. آنها ابتدا گیاهخوار شده و سپس بعد از مدتی تخم مرغ و باقی مواد را حذف می کنند. هیچ راه درست یا غلطی برای انجام این کار نیست اما ممکن است تمایل داشته باشید راجع به روش انجام آن توسط افراد دیگر بدانید. هر طور که می خواهید انجامش دهید، فقط اهدافتان را مد نظر داشته باشید و اینکه چرا این رژیم را انتخاب کرده اید.

 

 

[ratings]

ترجمه شده و گردآوری توسط : ایران ترامپولین

منابع محتوا 

 

این محتوا را ارزیابی کنید :