سلامتی و ورزش

بخشی از مزایای بسیار زیاد ورزش روی ترامپولین برای کودکان

مزایای ترامپولین برای کودکان

۸ مزیت ورزش روی ترامپولین برای کودکان
کودکان عاشق ترامپولین اند!

اینجا تعداد اندکی از مزیت های بی شمار ترامپولین،که چرا برای کودکان مناسب است را،برای شما بازگو می کنیم.

۱-کودکانتان روحیه ی پافشاری و اصرار را می آموزند

برای یادگیری مهارت های ورزش روی ترامپولین زمان زیادی لازم است. اما چون این حرکات خیلی سرگرم کننده و جذاب بوده، کودکان اصرار بیشتری می ورزند تا نحوه ی صحیح انجام حرکات را یاد گرفته و انجام دهند.

۲-اعتماد به نفس را افزایش می دهد

یک کودک با بالا بردن مهارت های خود روی ترامپولین، اعتماد به نفس بالاتری خواهد داشت. این امر در تصور ذهنی که از خودشان دارند بسیار تاثیر دارد.

برای کودکانی که نسبت به چیزهای جدید و فعالیت‌ های بدنی محتاط هستند، ترامپولین بهترین راه برای ایجاد اعتماد به نفس است. هیچ راه و روش درست یا غلطی برای پریدن روی ترامپولین وجود ندارد (به شرطی که در هنگام پرش مراقب سلامتی خود باشید). بنابراین کودکان موفقیت آنی را تجربه می کنند که شجاعت و اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد.

مزیت ترامپولین برای کودکان

۳-بر فرایند یادگیری تاثیر دارد

همانطور که پریدن کودکان روی ترامپولین باعث می شود تا یاد بگیرند که چگونه حرکات بدنشان را کنترل کنند، باعث افزایش یادگیری در دیگر زمینه ها نیز می شود.
چون ترامپولین به افزایش کنترل و هماهنگی عضلات تاثیر می گذارد، ممکن است کودکان در فرایند یادگیری شان در طولانی مدت، شاهد پیشرفتی چشمگیر باشند.

بازیهای متعددی برای کودکان روی ترامپولین طراحی شده است. می توانید با مطالعه مقاله بازی های ترامپولین از انجام آنها کنار کودکانتان لذت ببرید.

۴-انعطاف پذیری را افزایش می دهد

پریدن روی ترامپولین باعث افزیش طول عضلات و در نتیجه افزایش انعطاف پذیری می شود.

۵-هماهنگی و مهارت های تعادلی را بالا می برد

کودک بالا و پایین پریدن، اجبارا هر دو طرف مغز خود را به کار انداخته و تعادلی تر کار می کند.
هر دو طرف بدن و مغز باید همزمان کار کنند تا تعادل و هماهنگی را برقرار کنند. این کمک می کند تا مهارت های مربوط به هماهنگی بدنشان مانند رانندگی بالا برود.

۶-فعالیت عضله ی قلب را بالا می برد

پریدن روی یک ترامپولین، ضربان قلب کودکان را بالا می برد. تنها ده دقیقه بالا و پایین پریدن روزانه بر روی ترامپولین و افزایش میزان ضربان قلب، ماهیچه‌ی مورد نیاز برای سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند.

۷-وضعیت و حالت بدن را بهبود می بخشد

ترامپولین در کنار بهبود تعادل کودک، حالت بدنی را نیز بهبود می بخشد. صفحه ی ترامپولین دائما در حال حرکت می باشد. کودک باید حواسش به مرکز گرانشی بدن خود در تمام مدت باشد.

۸-بی خبر از آنکه بدانند، ورزش می کنند!

ورزش روی ترامپولین، ورزشی پنهانی محسوب می شود .و برای آن دسته از کودکان که از کلاس های ورزش یا فعالیت های ورزشی فراری اند، ایده آل است.
پریدن روی یک ترامپولین، فعالیت بدنی مفرحی را به کودکان عرضه می دارد. شانسی برای ورزش کردن برای چند دقیقه یا بیشتر، حتی بدون اینکه مطلع باشند!

 

 

[ratings]

 

گرد آوری و ترجمه شده توسط: ایران ترامپولین

بنیاد محتوا

این محتوا را ارزیابی کنید :