اخبار و تازه ها, سلامتی و ورزشی

کاهش افسردگی و استرس ، به سادگی آب خوردن

کاهش افسردگی

 

فواید روحی و روانی ورزش

نسخه ی ورزش برای کاهش افسردگی ،استرس و اظطراب

 

همه بر این باوریم که ورزش برای بدن خوب و مفید است. اما همچنین یکی از عوامل بسیار موثر بر سلامت روحی نیز می باشد. تمرینات ورزشی مداوم می توانند تاثیر مثبتی روی کاهش افسردگی و استرس و … داشته باشند. همچنین موجب کاهش استرس ، بهبود حافظه ، کمک در داشتن خوابی آسوده و احساس عمومی بهتری می شود. و حتما  لازم نیست که طرفدار پرو پا قرص فیتنس باشید تا از فواید ورزش بهره مند شوید. مطالعات نشان می دهند که میزان متعادل و معمول ورزش می تواند تغییری بزرگ ایجاد کند! در هر سن یا سطح حرفه ای که باشید، می توانید از ورزش به عنوان ابزاری برای بهتر شدن حال خود استفاده کنید.

فواید روحی ورزش کدامند؟

مبحث ورزش فقط به ظرفیت هوازی ( ظرفیت ریه) و حجم عضلات خلاصه نمی شود. بله شکی نیست که ورزش شرایط فیزیکی و در واقع فیزیک بدنی شما را بهبود می بخشد ، دور کمر شما را باریک می کند، کیفیت زندگی جنسی تان را افزایش می دهد و حتی باعث افزایش طول عمر شما می شود. اما اینها عواملی نیستند که اکثر مردم را تشویق به ادامه ی ورزش می کنند.

بیشتر بخوانید   تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن و تاثیرات آن

افرادی که به طور مداوم فعالیت بدنی دارند بیشتر به این خاطر تن به این کار می دهند چون احساس خوب بودن را در آنها زنده نگاه می دارد. آنها در طول روز انرژی بیشتری دارند، شب ها خواب بهتری دارند، حافظه ی بهتر و دقیق تری داشته و احساس و نگرش بهتری نسبت خود و  سبک زندگی خود دارند. ورزش همچنین مرحمی قدرتمند برای خیلی از چالش های روحی و روانی معمول روزانه می باشد.

ورزش و کاهش افسردگی 

افسردگی

تحقیقات ثابت کرده اند که ورزش می تواند در کاهش افسردگی خفیف تا متوسط به عنوان داروی ضد افسردگی مفیدی ، نقش موثری داشته باشد، اما مسلما بدون هیچگونه عوارض جانبی!! علاوه بر کاهش علائم افسردگی، این تحقیقات نشان داده اند که در نظر داشتن یک برنامه ی ورزشی می تواند از بازگشت افسردگی در شما جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید   جامپینگ فیتنس چیست ؟ ورزشی عالی با ترامپولین

ورزش و اظطراب

فعالیت بدنی، درمان طبیعی و موثر ضد اظطراب می باشد. استرس را کاهش داده ، انرژی فکری و جسمی را افزایش داده و با افزایش ترشح اندورفین ، احساس خوبی را در فرد بوجود می آورد. هر چیزی که موجب فعالیت شود می تواند موثر باشد ، اما چه بهتر که بر اساس برنامه و اصول انجام شود تا از سر باز کردن و فقظ به صرف تمام شدن!

 

دیگر فواید روحی و احساسی ورزش

ورزش و افسردگی

۱-حافظه ی بهتر و دقیق تر

همان اندورفینی که به بهتر شدن حال عمومی شما کمک می کند، در تمرکز شما روی کارها نیز تاثیر بسزایی دارد. ورزش همچنین تولید سلول های جدید مغز را تحریک کرده و از مشکلات مربوط به کهولت سن تا حدودی جلوگیری می کند.

۲-اعتماد به نفس بالاتر

فعالیت ورزشی مداوم در واقع سرمایه گذاری روی ذهن ،بدن و روح است. اگر به عادت تبدیل شود موجب افزایش احساس قدرت در فرد می شود.

بیشتر بخوانید   استرس و تاثیر آن بر زندگی روزمره

۳-خواب راحت تر

حتی تنها چند دقیقه ورزش در صبح یا عصر می تواند الگوی خواب را بهبود بخشد. اگر ترجیح می دهید شب تمرین کنید، ورزش های آرامش بخش مانند یوگا یا نرمش های کششی ملایم می توانند در بهبود کیفیت خواب نقش داشته باشند.

۴-انرژی بیشتر

با چند بار افزایش ضربان قلب در هفته، انرژی بیشتری دریافت می کنید. با چند دقیقه ورزش در روز شروع کنید و با احساس انرژی بیشتر، مدت زمان تمرین خود را افزایش دهید.

 

 

 

 

بدضعیف بودمتوسطخوب بودبسیار عالی ( تعداد ارزیابی ها 1, میانگین: 5٫00 out of 5)
Loading...

گردآوری و ترجمه توسط : ایران ترامپولین

بنیاد محتوا