اخبار و تازه ها, سلامتی و ورزشی

فواید بی شمار پسته!

پسته و فواید بی نظیر آن

آیا پسته سالم است؟ نظر متخصصان چیست؟

شما میتوانید مغز های سبز را همه جا پیدا کنید. از کیوسک های داخل فرودگاه تا خشکبار فروشی. اما آیا پسته ها همانطور که می گویند سالم هستند؟

ارزش غذایی پسته به چه صورت است؟

پسته ها با مواد معدنی، ویتامین ها و مکمل هایی مانند بتا کاروتن، فسفر، ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم و فیبر غنی شده اند.
در مقایسه با دیگر مغز ها، کاروتن بالایی نیز دارد. کاروتن نوعی آنتی اکسیدان است که به کاهش درد های مزمن و افزایش سلامت قلب کمک می کند.
هر دو نوع خام و تفت داده شامل چربی بالایی می باشند، حدود ۱۳ گرم، که ۱۷ درصد از مصرف طبیعی روزانه را در بر می گیرد. اما بیشتر آن چربی یک زنجیره ای اشباع نشده می باشد. نوع خوبی از چربی که خطر ابتلا به کلسترول را کاهش می دهد. پسته ها همچنین شامل پروتئین می باشد.

بیشتر بخوانید   تمرین ورزشی پر قدرت و عالی با یک برنامه ی غذایی ایده آل

فواید پسته برای سلامتی، چه چیز هایی می باشد؟

شما واقع نمی توانید با مصرف مغز ها از سلامتی دور شوید. همه ی آنها سالم هستند زیرا منابع طبیعی پروتئین، فیبر، اسید های چرب اشباع نشده هستند. مطالعات نشان داده اند که تمامی این مغز ها مفید هستند.
اما این مغز، بیشتر از مغز های دیگر می تواند باعث کاهش فشار خون شود. این خاصیت بخاطر میزان بالای فیبر، فیتوسترول ها(ترکیبات گیاهی که باعث کاهش کلسترول می باشند) و اسید های چرب اشباع نشده می باشد. آنها همچنین شامل لوتئین، بتا کاروتن، توکوفرول(عامل کاهش التهاب بدن) می باشند.

سالم ترین راه مصرف پسته چگونه می باشد؟

همانند تمامی کرانچی ها و تنقلات نمکی، پسته نیز غیر قبل مقاومت می باشد. زیاد خوردن آنها می تواند پروتئین شما را در تعادل نگه دارد. در واقع دانه دانه خوردن و صرف زمان، کمک بهتری به جذب آن و افزایش وزن می کند. در مقایسه با چیپس و شکلات، راحت تر حمل می شود و به صرفه تر نیز می باشد. و پروتئین بیشتر، فیبر بیشتر و چربی سالم تری نیز دارد.

بیشتر بخوانید   توصیه های غذایی و سلامت برای داشتن بدنی سرحال تر

 

بدضعیف بودمتوسطخوب بودبسیار عالی ( تعداد ارزیابی ها 1, میانگین: 5٫00 out of 5)
Loading...

 

گرد آوری شده و ترجمه توسط: ایران ترامپولین

بنیاد محتوا