اخبار و تازه ها, سلامتی و ورزشی

عید نوروز و جلوگیری از افزایش وزن در آن

افزایش وزن بهاره: ۱۰ راه برای پیشگیری از آن

راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش وزن در عید نوروز

ایرانی‌ها و بخصوص کسانی که عید نوروز را جشن می‌گیرند، هنگام عید خود را غرق در تنقلات و شیرینی و آجیل و … می‌یابند. اکثر افزایش وزن افراد از همین ایام کلید می‌خورد که شروعی ساده اما پایانی سخت به همراه دارد. بله درست است، به سادگی وزن می‌آورید اما به سختی به حالت قبلی بر خواهید گشت. ما اینجا ۱۰ راه برای جلوگیری از افزایش وزن عیدانه را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-وعده های غذایی مشخص

در زمان‌های مشخص (نه خیلی با فاصله) غذا بخورید. این کار به شما یاد می‌دهد که اگر بین این زمان‌ها، گرسنگی زیادی احساس کردید، احتمالا بیشتر گرسنگی روانی است تا گرسنگی جسمی.

۲- تنوع در عین سالم بودن

نهار، شام و دسرهای سبک (کم کالری) مورد علاقه ی خود را پیدا کرده و مصرف کنید. وقتی مواد اولیه ی سالاد پر هزینه است، به جای آن چه می‌خورید؟ چیزهایی مثل سوپ کار راه انداز هستند اما مسلما شما کمی تنوع دوست دارید.

بیشتر بخوانید   ۱۰ روش درمان حساسیت فصلی در منزل با روش های گیاهی و خانگی

۳-غذای تازه

راه‌های مقرون به صرفه برای خوردن غذای تازه را پیدا کنید. با کمی خلاقیت، تازگی و طعم طبیعی را به غذای خود اضافه کنید. افزودن مقدار کمی گشنیز تازه به سوپ می‌تواند حس تازگی مضاعفی را به غذای شما بدهد. بعضی سبزیجات به سادگی منجمد می‌شوند. می‌توانید در انتها با افزودن کمی از آنها به غذا، مقداری از طبیعت را به خود تزریق کنید!

میوه های تازه

۴-استراحت

سر کار استراحت کنید. بروید و ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید هر چند که هوا بارانی باشد. این کار، مخزن امید شما را شارژ می‌کند. اگر واقعا میل به پیاده‌روی ندارید، هر کاری که دوست دارید انجام دهید ولی حتما استراحت کنید.

۵-لباس مناسب برای ورزش

لباس‌هایی که شما را هنگام ورزش گرم نگه می‌دارند انتخاب کنید.تمرین در هوای بهاری بخصوص هنگام عید نوروز، که هوا سرد و گرم و بارانی می‌باشد، اگر با لباس مناسب انجام شود به هیچ وجه ناراحت‌کننده و ناخوشایند نیست.

بیشتر بخوانید   تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن و تاثیرات آن

۶-دوری از غذای مضر

فست فود یا تنقلات مضر را همراه خود سر کار نبرید، به هیچکس کمکی نمی‌کند مخضوضا در ایام عید نوروز که تعطیلات هم است در حالی که ممکن است به نظر برسد غذای مناسبی برای اشتراک می‌باشد.

۷-عادت تفریحی

یک تفریح و عادت بهاره برای خود دست و پا کنید. چیزی که لذت بخش باشد …. مانند دوچرخه سواری و یا حتی استفاده از ترامپولین در هوای تازه!!

بیشتر بخوانید   ورزش با ترامپولین، راهی کم هزینه و عالی برای پیشگیری از بیماری ها

۸-اندازه گیری

غذایی که قصد خوردن آن را ندارید را دم دست نگذارید. انجام این کار نیازمند عزمی راسخ می‌باشد. میزان غذای مورد نیاز خود را قبل از حضور غذا مشخص کنید، مقدار مورد نیاز را بردارید و بقیه ی آن را کنار بگذارید. یک سری غذاها را واقعا باید اندازه بگیرید، برای مثال چیپس سیب زمینی را در یک کاسه ریخته و باقی آن را در قفسه بگذارید.

ماهی قرمز

۹-غذای ممنوعه، ممنوع!!!

هیچ غذای ممنوعه ای برای خود تعیین نکنید. این کار فقط باعث اعتیاد شما به ان غذاها می‌شود.

۱۰- برنامه ی خلاقانه

نه تنها برنامه ی غذایی، بلکه برنامه ی روزمره ی زندگی تان را جوری بچینید تا میل به ادامه ی آنرا داشته باشید و به اصطلاح، زده نشوید.

اگر فکر می‌کنید که الان، ۶ ماه قبل از عید، این متن را خوانده اید و هنوز وقت برای اجرای آن هست، سخت در اشتباه هستید. از همین الان بدن و ذهن خود را عادت بدهید تا هنگام عید نوروز سختی ای متحمل نشوید.

 

 

 

 

 

 

بدضعیف بودمتوسطخوب بودبسیار عالی ( تعداد ارزیابی ها 2, میانگین: 5٫00 out of 5)
Loading...

گردآوری و ترجمه توسط : ایران ترامپولین

بنیاد محتوا