اخبار و تازه ها, سلامتی و ورزشی

تمرین ورزشی صبحگاهی یا عصرگاهی؟ فرقی هم دارد؟!

تمرین ورزشی در صبح یا عصر

ورزش در صبح یا بعد از ظهر؟ کدام یک بهتر است ؟یا اصلا اهمیتی دارد؟

سحر خیز باش تا کامروا شوی؟ در سرزمین ورزش و فعالیت، خیلی از متخصصان باور دارند که تمرین ورزشی در صبح بسیار موثر تر از عصر می باشد. در حالی که خیلی از افراد حرفه ای به متضاد آن باور دارند. با تکیه بر علم، کدام یک درست می باشد؟ آیا اصلا اهمیتی دارد؟برای برطرف کردن هر گونه شک و شبهه ای، ما لیستی از فواید و مزایای هردو تهیه کرده ایم که بفهمیم: یک جلسه ی پر از عرق در صبح بهتر بوده یا یک جلسه ی تمرینی پر انرژی در عصر؟

فواید تمرین ورزشی صبحگاهی

۱.تداوم: به صورت کلی، برای یک شخص بسیار راحت است که به تمرین ورزشی خودش به عنوان اولین چیز در صبح بپردازد. چون وقت کمتری صرف خانواده، برنامه ریزی های عصر، مهمانی، تا دیر وقت ماندن در دفتر کار و دیگر حواس پرتی ها می شود. خستگی ناشی از یک روز بلند همچنین می تواند منجر به شانه خالی کردن از تمرین ورزشی عصر شود.

۲.عدم مواجهه با جمعیت زیاد: افراد اکثرا بین ساعات ۵ تا ۸ عصر به باشگاه های ورزشی رفته و اوج شلوغی بوده، که مشکلات زیادی از جمله صبر کردن و صرف زمان زیادی برای استفاده از وسایل مورد نظر را، جلوی پای فرد می گذارد. جمعیت کمتر در صبح خودش برای تمرین ورزشی یک امتیاز مثبت است.

۳.صبحانه ی سالم و مقوی: فرد با انجام تمرین ورزشی در صبح، عملا خودش را وارد یک برنامه و سبک زندگی سالم می کند. زیرا بعد از ورزش در صبحگاهی مجبور است مواد مغذی و آب زیادی مصرف کند تا جبران مافات شود.

۴.خواب:دانستن اینکه قرار است صبح روز بعد یک تمرین ورزشی پر از عرق داشته باشید، شما را مجاب می کند تا به موقع بخوابید. تا انرژی کافی را داشته و اینکه با برهم خوردن برنامه ی خواب می توانید احتمال ابتلا به اضافه وزن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید   سبک زندگی ساده ، راهی عالی برای مبارزه با افزایش سن

فواید تمرین عصرگاهی

۱.قدرت: از خواب بیدار شدن درست کمی قبل از شروع فعالیت روی تردمیل، می تواند باعث خستگی شما در طول روز شود. و همچنین بخاطر عدم تمرکز، باعث آسیب به شما می شود. اما تمرین عصرگاهی این تضمین را دارد که فرد تا زمان شروع ورزش کاملا به خودش رسیده و بدنش را با غذا شارژ کرده است.

۲.در دسترس بودن افراد: واضح است که پیدا کردن یک دوست، همکار، یا همکلاسی برای همراهی شما در جلسه ی تمرینی در عصر راحت تر است. چه کسی حاضر است ۵ صبح ورزش هوازی انجام دهد؟!

تمرین با یار تمرینی

۳.در دسترس بودن:باشگاه ها، کلاس های متنوع تری را در بعد از ظهر نسبت به صبح ارائه می دهند. علاوه بر این، ممکن است شما در فضای رقابتی با دیگر افراد حاضر در باشگاه قرار گرفته و زودتر به هدفتان برسید.

۴.کاهش استرس: افزایش استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود. به زبان ساده وقتی شما در حالت استرس زا قرار می گیرید، با ترشح هورمون ضد استرس کورتیزول تمایل به خوردن بیشتر غذا خواهید داشت. همه ی ما حداقل یک بار این تجربه را داشته ایم، درست است؟ تمرین هایی مانند کیک بوکسینگ یا تمرینات شخصی بعد از یک روز کاری می تواند باعث کاهش استرس شما شود.

در انتها تنها به خودتان بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که تداوم، کلید اصلی می باشد. پس زمانی را انتخاب کنید که اجازه ی تداوم در تمرین ورزشی را به شما بدهد. بیشتر از هر چیزی، حاضر شدن سر جلسه ی تمرینی بسیار مهم تر از زمان آن می باشد.

بیشتر بخوانید   پیشگیری از استرس کودکان با راهکار هایی ساده و کاربردی

 

بدضعیف بودمتوسطخوب بودبسیار عالی ( تعداد ارزیابی ها 1, میانگین: 5٫00 out of 5)
Loading...

گرد آوری و ترجمه شده توسط: ایران ترمپولین

بنیاد محتوا