اخبار و تازه ها

تمرینات پرشی و تاثیر شگرف آن بر بدن

تمرینات پرشی

تمرینات پرشی و تاثیر شگرف آن بر بدن شما

 

مطالعات جدید حاکی از آن است که میزان اندکی حرکات پرشی تاثیرات زیادی بر بدن دارد!

تحقیق جدیدی که در مجله ی پزشکی ورزشی آلمان منتشر شده ، تاثیر بالای تمرینات پرشی را در داشتن بدنی فیت و متناسب تایید می کند . حتی اگر تمرینات پرشی مورد نظر برنامه ی سبک و دور از تنشی را دنبال کنند.

شرکت کنندگان در یک مطالعه ی هشت هفته ای ، سه جلسه ی تمرینی ۱۹ دقیقه ای در هفته را اجرا کرده اند. که هر جلسه ی تمرینی شامل ۴ دقیقه تمرینات کم شدت گرم کردن و سرد کردن بدن بوده. با وجود اینکه آنها در مجموع یک هفته تنها ۵۷ دقیقه تمرین کردند ( بسیار کمتر از توصیه ی انجمن قلب آمریکا مبنی بر ۱۵۰ دقیقه تمرین در طول هفته)،”پیشرفت های چشمگیری در ظرفیت هوازی مشاهده شده است”، میزان چربی بدن ۴/۵درصد کاهش یافته بود و میزان استقامت نیز بصورت قابل توجهی افزایش یافته بود.

بیشتر بخوانید   اضافه وزن در ایران

مینی ترامپولین-یار همیشگی

پریدن

محققان همچنین ذکر کرده اند که:

“نمریناتی که با ترامپولین های کوچک انجام می شوند، افزایش قابل توجهی در قدرت هوازی بدن و متابولیسم انرژی داشته…و می تواند به صورت یک مکمل تمرینی تاثیر گذار در کنار دیگر ورزش ها اجرا شود تا پیشنهادات سازمان جهانی سلامت را نیز به انجام برساند.”

تفاوت در عین تشابه!!!

این مقاله همچنین آزمایش دیگری در سال ۲۰۱۶ را یاد آور می شود که افزایش بسیار بیشتری در مقدار استقامت عضله قلب( بیشتر از دو برابر افرادی که روی تریدمیل دوی نرم انجام دادند) و کاهشی چربی بدن (۵۰ درصد بیشتر از افرادی که دوی نرم داشته اند) را نشان داد.

تمرین با تریدمیلگرچه هر دو بررسی ،برنامه ی تمرینی مشابهی را دنبال می کنند( سه جلسه ی تمرینی در هفته به مدت هشت هفته)،مدت زمان تمرین ها در مطالعه ی سال ۲۰۱۶ برای ۶ هفته ی اول ۳۰ دقیقه و برای دو هفته ی پایانی نیز ۳۵ دقیقه بوده … که مسلما طولانی تر از جلسات ۱۹ دقیقه ای اجرا شده در مطالعه ی آلمانی اخیر و نزدیکتر به مدت زمان معمول ورزش بوده است.

بیشتر بخوانید   مقایسه ترامپولین و تردمیل

همچنین ، شرکت کنندگان در آزمایش اخیر ملزم به نگه داشتن یک نوار تثبیت کننده در تمام مدت بوده اند ، که نیم تنه ی بالای آنها را در یک حالت پایدار نگه می داشته. گرچه این حالت استقامت عضلات پشتی را به خوبی به چالش کشیده و باعث افزایش آن شده، پیشرفت نه چندان عضله ی قلب و کاهش چربی بدن را در مقایسه با مطالعه ی قبلی که افراد شرکت کننده مجاز بودند آزادانه حرکت کنند و بدنشان را در طول پریدن درگیر کنند را به خوبی توجیه می کند.

 

 

 

 

 

 

بدضعیف بودمتوسطخوب بودبسیار عالی ( تعداد ارزیابی ها 1, میانگین: 5٫00 out of 5)
Loading...

گرد آوری و ترجمه توسط: ایران ترامپولین

بنیاد محتوا