ترامپولین و سلامتی

استاندارد ملی ایران در ساخت ترامپولین های پارکی و شهربازی

استاندارد ملی ایران ترامپولین های پارکی آیترام 6996898025

اهمیت استاندارد ملی و استاندارد های اروپا برای محصولات

       ۱ . استاندارد ملی ایران   ( INSO ) 

سازمان استاندارد ملی کشور ایران تدوین‌کننده قوانین مرتبط با استاندارد تولید کننده ، و بهره بردار و همچنین نظارت کننده بر آن‌ها می‌باشد . کلیه تجهیزات بازی خانگی و شهربازی بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد ، مشمول مقررات استاندارد اجباری است و فعالیت کلیه تجهیزات تفریحی اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه های بادی، آبی و … بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران ، ممنوع بوده و عواقب ناشی از بهره برداری از تجهیزات فاقد استاندارد متوجه بهره بردار است . همچنین لازم است مراحل مختلف ساخت، نصب و بهره برداری از تجهیزات مذکور تحت نظارت و تایید بازرسان سازمان استاندارد ملی ایران صورت گیرد . لذا دریافت کد بهره برداری و ثبت وسیله بازی در سامانه استاندارد ملی ایران برای بهره برداران محترم الزامی و دارای اهمیت است.

لوگوی جدید سازمان ملی استاندارد ایران

لوگوی جدید سازمان ملی استاندارد ایران

ایران ترامپولین به عنوان اولین و بزرگترین واردکننده و تولیدکننده ترامپولین و تجهیزات تفریحی فضای باز  در ایران ،مفتخر است به اطلاع برساند کلیه محصولات این شرکت مطابق استانداردهای بین الملی EN71-1,2,3,4,14  بوده و توسط موسسات معتبر استاندارد اروپایی   SGS – TUV تست و بررسی شده است . همچنین ایران ترامپولین جزء اولین شرکتهایی است که محصولات خود را به تایید اداره استاندارد ملی ایران نیز رسانده و  به علاقه مندان عرضه میدارد.لازم به ذکر است کلیه محصولات این مجوعه قابلیت ثبت در سامانه استاندارد ملی ایران را داراست و کلیه بهره برداران در محیط های عمومی مانند شهربازی ها، پارکها و مهدکودک ها  با داشتن کد بهره برداری از اداره استاندارد میتوانند محصول خود را در سامانه استاندارد ملی ثبت نمایند . شرکت آیترام جزء معدود سازندگان ترامپولین دارای نشان استاندارد می باشد . برای اطمینان از اصالت پروانه استاندارد کد رهگیری 6996898025 را به سرشماره 10001517 پیامک نمایید.

آیترام مفتخر به اخذ نشان ملی استاندارد ایران است و همواره متعهد به تولید با کیفیت ترین محصولات برای هموطنان هستیم

استاندارد ملی ایران ترامپولین های پارکی آیترام 6996898025

شرکت آیترام مفتخر به اخذ پروانه استاندارد ملی ایران برای ترامپولین های پارکی یک نفره و چند نفره
پروانه استفاده از علامت استاندارد ملی ایران مجموعه آیترام . کد رهگیری 6996898025

لیست قیمت ترامپولین باغی ، ترامپولین فضای باز آیترام (7)

ترامپولین تخته ای و محصولات شهربازی (9)

ترامپولین خانگی و آپارتمانی (16)

ترامپولین های باشگاهی (6)

       ۲ . SGS :

استاندارد SGS چیست و فایده ی آن

SGS شرکت چندملیتی بوده، که دفتر مرکزی آن در شهر ژنو ، سوئیس قرار دارد . این شرکت ارائه‌کننده انواع خدمات بازرسی، کنترل کیفیت و صدور انواع گواهینامه می‌باشد. خدمات اصلی شرکت اس‌جی‌اس شامل بازرسی و تایید مقدار، وزن و کیفیت کالاهای گوناگون، همچنین تست و کنترل کیفیت محصولات و عملکرد آنها در برابر استانداردهای مختلف بهداشتی ، ایمنی و نظارتی می‌باشد . SGS به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات آن‌ها با استانداردهای ملی و بین‌المللی هماهنگ هستند.

 

       ۳ . Intertek :

استاندارد INTERTEK اینتر تک

شرکت بریتانیایی و چندملیتی است، که در زمینه ارائه خدمات بازرسی، کنترل کیفیت، تضمین کیفیت بر پایه استانداردهای بهداشتی، ایمنی، نظارتی و صدور انواع گواهی‌نامه‌ها، در سطح بین‌المللی فعالیت می‌نماید.

نشان Intertek اغلب بر روی محصولاتی که توسط این شرکت تست و گواهینامه شده‌اند، قرار می‌گیرد و نشان‌دهنده این است که محصول مطابق با استانداردهای مربوطه است.

شرکت آیترام جزء معدود سازندگان ترامپولین دارای نشان استاندارد می باشد . برای اطمینان از اصالت پروانه استاندارد کد رهگیری 6996898025 را به سرشماره 10001517 پیامک نمایید.

       ۴ . TUV آلمان 

استاندارد TUV آلمان

اتحادیه بازرسی و پایش فنی Technischer Überwachungs-Verein  مستقر در آلمان است که بر روی سلامتی کالاهای صنعتی ارائه شده از سوی شرکت‌های مختلف نظارت دارد تا استانداردهای ارائه شده برای سلامت انسان و محیط زیست را تأمین کنند . TÜV ها نهادهای مستقلی هستند که در آلمان فعالیت می‌کنند و به دلیل سابقه طولانی و استانداردهای بالایی که دارند، نماد اعتماد در بسیاری از کشورها شناخته می‌شوند.

فصل های مورد بررسی توسط شرکت های بازرس به شرح ذیل است.

شرکت های TUV عموما دارای بخش های زیر می باشند :

  • ممیزی سیستم های مدیریتی
  • بازرسی محصولات
  • گواهینامه محصول و تست

در ایران نیز برخی از شرکت های توف TUV دفاتر نمایندگی دارند و اقدام به فعالیت در حوزه های مشخص شده  بعنوان نماینده شرکت TUV می نمایند .

       ۵ . EN 71 

استاندارد اروپا EN 71 الزامات ایمنی برای اسباب بازی  و لوازم ورزشی را مشخص می کند . مطابق با استاندارد قانونی برای تمام اسباب بازی های فروش شده در اتحادیه اروپا مورد نیاز است و شامل ۵ مورد است.

  • EN 71-1 : خواص مکانیکی و فیزیکی
  • EN 71-2 : اشتعال پذیری
  • EN 71-3 : مشخصات گرید و عملکرد
  • EN 71-4 : آزمایشات شیمیایی و فعالیت های مرتبط برای بررسی سمی بودن برای انسان
  • EN71-14 : الزامات و روش های آزمون برای ترامپولین ها برای کاربری در فضای باز و مقاومت دربرابر شرایط جوی

شرکت آیترام جزء معدود سازندگان ترامپولین دارای نشان استاندارد می باشد . برای اطمینان از اصالت پروانه استاندارد کد رهگیری 6996898025 را به سرشماره 10001517 پیامک نمایید.

 

 مراحل اخذ گواهی استاندارد ملی ایران برای سازندگان ترامپولین 

شرکت های سازنده ترامپولین ابتدا به اداره کل استاندارد استان خود مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت می کنند . سپس پرونده تشکیل می شود و مدارک مورد نیاز توسط سازنده ارائه می شود .

پس از طی مراحل اداری در دو الی سه نوبت کارشناس سازمان استاندارد از محل کارخانه بازدید بعمل می آورد و نواقص را به سازنده اطلاع می دهد . سازنده موظف است نواقص را برطرف نماید و به اطلاع اداره استاندارد برساند .

پس از طی این مراحل سازنده ترامپولین مورد انتظار را می سازد که کارشناس ویژه اداره استاندارد با حضور در محل تمامی قطعات آن را پلمپ می نماید . این کار به منظور عدم تغییر در قطعات از سوی سازنده صورت می گیرد .

بعد از انجام این مراحل شرکت بازرسی تجهیزات شهربازی چندین بار بازرس خود را جهت بازرسی و صحت عملکرد به کارخانه می فرستد . در همین زمان نمونه های پلمب شده برای انجام آزمون های مختلف به آزمایشگاه های معتمد اداره استاندارد ارسال می شود تا عملکرد هر کدام از آن قطعات مورد بررسی قرار بگیرد .

در ادامه به برخی از تست هایی که روی قطعات صورت می گیرد اشاره می شود :

 

  • تست ضربه روی تشک های محافظ فنر (تست HIC) .

در این تست تشک های محافظ فنر که در ترامپولین ها نقش حساسی را ایفا می کنند از لحاظ ضربه مورد بررسی قرار می گیرد . اگر این تشک ها از جنس های نامرغوب و غیر استاندارد تهیه شود می تواند صدمات جبران ناپذیری را به استفاده کننده وارد نماید .

شرکت آیترام با موفقیت تست HIC را برای تشک های محافظ فنر به انجام رسانده است . شرکت آیترام از معدود سازندگان ترامپولین است که گواهی تست HIC را دریافت کرده است .

  • گواهی تست HIC (آزمون ضربه برای تشک های محافظ فنر شرکت آیترام)

    گواهی HIC تشک . تست ضربه . شرکت آیترام

    تست کشش پیچ های اتصال

یکی دیگر از آزمایشاتی که باید روی قطعات ترامپولین ها صورت گیرد تست کشش پیچ های اتصال می باشد . در این تست پیچ تا نقطه تسلیم و شکست توسط دستگاه های آزمایشگاهی کشیده میشود و نتایج ارائه می گردد .

شرکت آیترام با موفقیت تست کشش پیچ های اتصال را به انجام رسانده است .

 

  • تست کشش پیچ های بکاررفته در ترامپولین های آیترام

    تست کشش پیچ های بکاررفته در ترامپولین های آیترام

     

    تست ضریب سختی فنر

در این تست فنرهای مورد استفاده در ترامپولین ها که نقش بسیار مهمی در جامپینگ آن دارند مورد آزمایش قرار می گیرند و سختی فنر در این آزمایش توسط آزمایشگاه های مورد اعتماد اداره استاندارد به دست می آید .

شرکت آیترام با موفقیت تست ضریب سختی فنر را گذرانده است .

 

کفی ترامپولین یکی از حیانی ترین اجزایی است که کاربر با آن در تماس است . استفاده از کفی ترامپولین مرغوب و دارای کیفیت در ساخت ترامپولین های پارکی بسیار با اهمیت است . شرکت آیترام با موفقیت تست کشش کفی ترامپولین را گذرانده است.

کیفیت ترامپولین های تولید شده در شرکت آیترام همواره دغدغه مدیران و پرسنل این شرکت بوده و هست.

 

  • تست مقاومت کفی ترامپولین . شرکت آیترام

    تست مقاومت کفی ترامپولین . شرکت آیترام

     

  • تست کشش توری های پیرامونی

توری های پیرامونی به عنوان محافظی عمل می کنند که اگر کاربر در حین کارکردن منحرف شد، به بیرون از ترامپولین پرت نشود و آسیب جدی نبیند . به همین دلیل استفاده از توری های با کیفیت در پیرامون ترامپولین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

شرکت آیترام با موفقیت تست کشش توری های پیرامونی را گذرانده است .

 

تست مقاومت توری پیرامونی . شرکت آیترام

تست مقاومت توری پیرامونی . شرکت آیترام

 

شرکت آیترام مفتخر است بعد از طی مراحل فوق موفق به اخد استاندارد اجباری برای ترامپولین های پارکی یک نفره و چند نفره شده است . این شرکت جز معدود سازندگان و تولیدکنندگان ترامپولین های پارکی (چند تخته ) دارای نشان استاندارد ملی ایران می باشد . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1 امتیاز) : 3/5