ترامپولین و سلامتی

روش نصب ترامپولین های فضای باز

نصب ترامپولین های فضای باز
ترامپولین فضای باز 3 متری ترامپولین فضای باز 4 متری بزرگترین ترامپولین های آیترام هستند که روحی شاد به باغ و یا ویلای شما تقدیم خواهند کرد.

ترامپولین فضای باز 3 متری
ترامپولین فضای باز 4 متری
بزرگترین ترامپولین های آیترام هستند که روحی شاد به باغ و یا ویلای شما تقدیم خواهند کرد.

ترامپولین یک وسیله جذاب برای تخلیه انرژی  خانمها و  آقایان   بوده و راهی مناسب برای سرگرم شدن کودکان و بزرگسالان، همراه با جنب و جوش و فعالیت های فیزیکی می باشد . ترامپولین های فضای باز و یا حتی ترامپولین های آپارتمانی تاثیر بسیار چشم گیری بر روی تناسب اندام افراد دارد . طبیعی است که بخواهید بعد از دریافت پک ترامپولین سریع آن را باز کرده ، نصب و بر روی آن بپر بپر کنید . اما در ابتدا ، قبل از شروع کار ، بهتر است دستورالعملهای نصب ترامپولین و قطعات سازنده ی ترامپولین را به دقت بررسی کنید . بیشتر لوازم مورد نیاز برای نصب ترامپولین درون پک آن موجود میباشد و فقط کافیست برای اطمینان بیشتر یک پیچ گوشتی و یک آچار را همراه خود داشته باشید . فضای مورد نیاز برای محل نصب ترامپولین را آماده کنید که بهتر است شعاع این فضا ، حدود یک متر بیشتر از قطر ترامپولین باشد . این بسیار قابل توجه است که هر فرد بتواند به همان اندازه ارتفاع پرشی که دوست دارد برسد ، بدون هیچ گونه مانع و یا محدودیت ، تا بتواند نهایت لذت از این وسیله را داشته باشد .

محتوای داخل جعبه ترامپولین 

محتویات پک ترامپولین بسته به کارخانه تولید کننده میتواند متغیر و متنوع باشد .برخی تولید کنندگان ویدئو های آموزشی و یا پک های جوراب و تیشزت نیز در بسته های محصولات خود قرار میدهند و برخی خیر و تعداد قطعات نیز بسته به مدل محصول ترامپولین متغیر است ولی در عین حال کلیت قطعات موجود در پکینگ به شرح زیر می باشد.

نصب ترامپولین

جعبه های فنر ، کاور محافظ فنر ، پایه های توری ، پایه های U شکل ، کفی ترامپولین ، پکج پیچ و مهره همراه با فنر کش ،  ، توری و نردبانبسته به درخواست خریدار . کاتالوگ و دستور العمل نگهداری و راه اندازی

گام اول نصب قاب ترامپولین

اولین گام در نصب ترامپولین اسمبل کردن قاب آن است نصب صحیح قاب میتواند عمر و دوام ترامپولین شما را تا چندین سال افزایش دهد . دقت کنید که محل نصب ترامپولین همواره میبایست کاملا مسطح و بدون شیب باشد تا  از خم شدن قطعات جلوگیری شود. اکثر تولید کنندگان خرابی محصول به علت نصب در محل نامناسب را خارج از گارانتی میدانند و دانستن این نکته برای امنیت کاربر امری مهم است .

۱-قطعات هلال مانند یا شمشیر مانند را کنار هم قرار دهید.

نصب ترامپولین

قطعات هلال مانندی که قاب دایره ای را را تشکیل می دهند روی سطح بچینید تا نمایی از ترامپولین را بدست آورید . سپس، شروع به پیوستن قطعات به هم کنید تا زمانی که میله های قاب به صورت کامل درون یک دیگر رفته باشند و محکم شده باشند و شکل حلقه کامل شده باشد. در انتها، حلقه باید به صورت یک دایره روی زمین پهن شود.

۲-پایه های ترامپولین را روی قاب سوار کنید.

نصب ترامپولین

پایه ها باید به راحتی بر روی مکان های طراحی شده قرار بگیرند اما اگر اینطور نباشد، در ابتدا تا جای اتصال دو حلقه را کمی بیشتر فشار دهید تا درست داخل هم بروند . بعد میتوانید از یک چکش برای کامل داخل رفتن سری پایه ها به داخل مکان های طراحی شده بر روی قاب استفاده نمایید. با این حال، به راحتی  از چکش استفاده  کنید و از یک مانع (مانند یک حوله) برای کاهش ضربه چکش و صدمه ندیدن پایه استفاده کنید.

۳-ترامپولین را محکم کنید .

نصب ترامپولین

با کمک یک همکار ترامپولین را به سمت یک دیگر فشار دهید .آن را روی زمین قرار دهید و از ثابت بودن و تکان نخوردن آن اطمینان حاصل فرمایید .

۴-پیچ ها را ببندید.

نصب ترامپولین

حالا که فریم و پایه ها روی هم درست قرار گرفته، شما می توانید پیچ و مهره های آن ها را در جای خود ببندید . پس از بستن پیچ و مهره ها، آنها را دوباره چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که درست و محکم بسته شده اند . سپس با استفاده از یک دریل قدرتمند به جای یک پیچ گوشتی ، فرایند سریعتر پیش میرود و پیچ ها محکم تر میشوند . استفاده از  پیچ گوشتی به تنهایی می تواند زمانبر باشد .

بخش ۲ : نصب کفی

نصب کفی یکی از مهمترین مراحل راه اندازی ترامپولین است . دقت کنید که هرگز نباید نصب فنرها را از یک سمت شروع کنید و به ترتیب به پیش بروید بلکه باید به صورت ۵ تا در میان یا ۸ تا در میان نصب کنید تا کفی در وسط قرار گیرد و به یک سمت کشیده نشود.

۱- با یک همکار شروع به  نصب فنرها کنید.

نصب ترامپولین

داشتن یک همکار  کنار خود در نصب فنرها باعث می شود تا راحت تر کفی را نصب کنید. کفی را بر روی زمین گذاشته و اطمینان حاصل کنید که قلابها را دقیقا روبروی حلقه های قاب گذاشته اید .

فنرها را به طور مساوی با همکارتان نصب کنید.

شروع به متصل کردن فنرها به قلاب های طراحی شده  بر روی کفی کنید . سپس قلاب ها را به حلقه های فلزی قاب وصل کنید. شما به وسیله ای برای کشیدن فنرها نیاز دارید که کشش لازم را برای اتصال فنرها به قلاب ها داشته باشد که این وسیله به نام فنر کش ، داخل خود جعبه ی ترامپولین موجود است . برای نصب فنر ها بهتر است شما و همکارتان فنرها را به صورت روبه روی هم نصب کنید . یعنی شما یک طرف ترامپولین باشید و همکارتان در طرف دیگر ترامپولین قرار داشته باشد. اگر شما از یک طرف شروع به نصب فنر ها کنید ، در پایان نصب شما دچار مشکل خواهید شد .

به دلیل محکم شدن(سفت شدن) کفی ، فنر ها در نیمه های راه شروع به سفت تر شدن خواهند شد .

۲-کاور محافظ را بگذارید.

نصب ترامپولین

کاور محافظ  مانع  سقوط  روی  فنرها میشود . سعی کنید دقیقا کاور را روی فنر ها قرار دهید . در پایین کاور باید قلاب هایی باشد  . زمانی که کاور به صورت کامل همه ی فنر ها را پوشش داد و کاور را متصل کردید ، قلاب ها را از پشت میله رد کرده و آن ها را به قلاب های کفی متصل کنید .

 

بخش ۳ : نصب توری

پس از نصب فریم اصلی و کفی و شکل گیری کلیت ترامپولین میتوانید توری محافظ را نصب کنید .توری محافظ برای حفظ امنیت نوجوانان ماجراجو که از انجام حرکات نمایشی ترسی ندارند الزامی است.

۱- میله ها را کنار پایه های ترامپولین گذاشته و با پیچ به آن ها وصل کنید .

نصب ترامپولین

۲- کلاهک های  پلاستیکی موجود در جعبه را بر روی سری میله ها قرار دهید . این کلاهک ها برای اتصال لبه توری به میله ها طراحی و ساخته شده است .

نصب ترامپولین

۳- توری محافظ را بسته به نوع ترامپولین و با توجه به راهنمای کاتالوگ از درون یا و یا خارج از ترامپولین رد کنید .

نصب ترامپویلین

۴- توری را از پایین کشیده و از پشت کاور رد کنید . سپس قلاب ها را همانند کاور به قلاب های کفی متصل کنید.

نصب ترامپولین

درپایان از محکم و ثابت بودن ترامپولین اطمینان حاصل فرمایید و آن را تست کنید .

نصب ترامپولین

تبریک . شما ترامپولین خود را نصب کرده ، پس از آن لذت ببرید .

موفق و پیروز باشید

 

 

 

(16 امتیاز) : 1.9/5