اطلاعات مفید و بروز درباره ترامپولین, وبلاگ

بازی های ترامپولین که می توانید با دوستان خود انجام دهید

بازیهای ترامپولین
بازی های ترامپولین

یافتن راههای سرگرمی کودکان به خودی خود یک چالش است! نور روز بسیار زیاد است و استفاده از آن در هنگام فعالیت و بازی کودکان برای سلامتی آنها بسیار مفید است.اگر ترامپولین دارید (یا کسی را می شناسید که دارد)، گزینه هایتان برای تفریح ​​خانوادگی در فضای باز بی نهایت است! در اینجا تعدادی از این بازی ها را با شما به اشتراک می گذاریم. در تمام این بازیها چه بچه ها و چه بزرگسالان میتوانند لذت ببرند!

مزایای بازی ترامپولین

بالا و پایین پریدن و دویدن باافزایش ضربان قلب به افزایش گردش خون و سلامت قلب و عروق کمک می کند.سطح ناهموار و دائماً متحرک تشک به افزایش تعادل و هماهنگی کمک می کند.استخوان های کوچک تحت فشار و استرس عضلات منقبض ساخته می شوند. پرش روی ترامپولین، برای کمک به سلامتی بیشتر استخوان ها و افزایش تراکم استخوان عالی است.مهمترین فایده جسمی و روحی بازی با ترامپولین تفریح ​​و خنده است!!

سرگرمی با ترامپولین

بازی های ترامپولین با توپ

1. یوزپلنگ در وسط

چند بازیکن در لبه های ترامپولین یک توپ را روی “یوزپلنگ” در وسط ترامپولین پرتاب می کنند. “یوزپلنگ” سعی می کند بپرد و توپ را در هوا بگیرد. اگر “یوزپلنگ” توپ را بگیرد، هر کسی که آن را پرتاب کرده، “یوزپلنگ” جدید می شود.

بازی یوزپلنگ در وسط با ترامپولین های آیترام
بازی توپهای گدازه یا سمی

2. توپ های گدازه یا سمی

توپ هایی با اندازه های مختلف بگیرید و روی ترامپولین بگذارید. بچه‌ها به اطراف می‌دوند و سعی می‌کنند از تماس با توپ‌ها جلوگیری کنند. اگر توپی به بازیکنی برخورد کرد، باید از ترامپولین پیاده شود تا زمانی که فقط یک بازیکن باقی بماند. یک دسته بادکنک آب هم می تواند چایگزین توپها شود!

بازی صید در هوا

3. جاخالی دادن توپ

با گچ یک خط مرکزی وسط ترامپولین بکشید. بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید و از آنها بخواهید توپ های نرمی را به سمت تیم یکدیگر پرتاب کنند. اگر توپی به شما برخورد کرد، بیرون هستید. اما اگر توپ را بگیرید یا جاخالی دهید، می‌مانید.برای انجام این بازی ترامپولین فضای باز۴متری بسیار مناسب است.

4. Keepy-uppy

این یک بازی ساده است تا ببینید چه مدت می توانید یک توپ نرم را در هنگام پریدن روی ترامپولین در هوا نگه دارید. سعی کنید توپ را با پا، سر یا آرنج خود در هوا نگه دارید.

بازی Keepy-uppy
بازی پایه تک پا یک بازی جذاب و مفرح با ترامپولین است که میتواند تمرکز و تعادل کودک را افزایش دهد.

5. پایه تک پا

چقدر می توانید شبیه یک فلامینگو روی یک پا بایستید؟ به نظر می رسد بازی آسانی باشد، اما در ترامپولین، ایستادن روی یک پا بسیار سخت تر است. یک تایمر بگیرید و هر کدام به نوبت. از تماشاچیان بخواهید که در اطراف ایستاده بپرند تا ببینند چقدر می توانند دوام بیاورند.

6. سگ پرنده

سگ پرنده یک حالت یوگا است. یک دست را بلند می کنید و سعی کنید پای مخالف را بدون افتادن بلند کنید

بازی سگ پرنده
بازی حباب پاپ

7. حباب پاپ

با حباب ساز حباب ها را روی ترامپولین هدایت کنید و از کودکتان بخواهید همه حباب‌ها را بیرون بزند یا آنها را بترکاند.هدف این بازی سرعت عمل هست. هیچ حبابی نباید به سطح ترامپولین برخورد کند.

چالش های چند نفره برای ترامپولین

8.پاپ کورن

این بازی هم شبیه بازی قبل است. یک نفر که پاپ کورن نام دارد به صورت نشسته و زانوها به حالت تاشده در بغل در مرکز ترامپولین قرار می گیرد. دو نفر دیگر در اطراف او، روی ترامپولین جامپ می زنند و نقش گرما را دارند. پاپ کورن زمانی بازنده محسوب می شود که حالت خود را از دست بدهد و دستانش باز شود. در این صورت نوبت نفر بعدی باید پاپ کورن شود.

9.طناب مار

از دیگر بازی های ترامپولین که میتوان با دوستان خود انجام دهید بازی طناب مار است .این بازی سرگرم کننده برای بچه های کوچکتر مناسب است و نیازمند یک نفر شخص بالغ که در خارج از ترامپولین بایستد، است.این شخص یک طناب پرش را در سراسر قطر ترامپولین قرار داده وآن را به عقب و جلو حرکت می دهد.این باعث می شود تا توهم یک مار پر جنب و جوش در سراسر سطح ایجاد شود.اگر طناب پرش به بدن بچه ها برخورد کند،بازنده هستند و باید ترامپولین را ترک کنند.این قاعده تا آنجا ادامه می یابد که تنها یک بچه برروی ترامپولین باقی بماند که بعنوان برنده اعلام می شود. برای لذت بردن از هیجان این بازی از ترامپولین فضای باز 3 متری استفاده کنید.

بازی طناب مار

طنابی را به عنوان مار روی ترامپولین حرکت دهید و از کودکتان بخواهید سعی کند با آن بر خورد نکند و در واقع مار نیشش نزند

10.گراز وحشی

برای این بازی حداقل ۴ بازیکن یا بیشتر را انتخاب کنید. باید چشم یکی از بازیکنان را بست و او را در مرکز ترامپولین قرار داد. بقیه بازیکنان در اطراف بازیکن چشم بسته قرار دارند در حالی که فاصله ی کمی از او دارند. از فرد چشم بسته بخواهید که مثل دیوانه باشد. او باید سعی کند که یکی از بازیکنان را لمس کند در حالیکه بازیکنان سعی میکنند از او دور باشند. هنگامی که بازیکن چشم بسته به یک فرد دست می زند، باید حدس بزند که شخص چه کسی است. حدس درست به معنی تبادل نقش هاست و حدس غلط به این معنی است که بازیکن چشم بسته باید مجددا حدس بزند.این بازی محدودیت زمانی ندارد و تا هر زمان که بخواهید، میتوانید ادامه دهید. برای ساختن امکانات لازم جهت انجام این بازیهای چند نفره از ترامپولین 2.5 متری فضای باز دیدن کنید.

بازی گراز وحشی

بازی گراز وحشی یک بازی مهیج بر روی ترامپولین است .این بازی شبیه بازی قایم باشک است.

11. مبارزه ی توپی 

از دیگر بازی های ترامپولین مبارزه با توپ است که در این بازی بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید. یک تیم را داخل ترامپولین بفرستید و تیم دیگر را در خارج از ترامپولین قرار دهید. به هر تیم یک مقدار مساوی از توپ های فوم نرم بدهید.. هنگامی که بازی شروع می شود، تیم داخل ترامپولین باید توپ را به خارج از ترامپولین بفرستند در حالی که تیم خارج باید توپ را به داخل ترامپولین پرتاب کنند. بازی برای دو دقیقه ادامه دارد در پایان بازی، تیمی که کمترین میزان توپ در کنار آنهاست، برنده بازی هست.این بازی از جذاب ترین بازی های ترامپولین که میتوان با دوستان خود انجام دهید می باشد.

12. مارکوپولو

این بازی را میتوان حداقل با ۲نفر انجام داد.یک نفر با چشمان بسته تا ۱۰ بار بر روی ترامپولین می پرد و در حین پرش بقیه بازیکن هایی که خارج از ترامپولین هستند از او دور می شوند. بعد از اتمام پرش ،فردی که چشم هایش بسته هست از ترامپولین پایین می آید. با گفتن کلمه ی ” مارکو ” برای پیداکردن بازیکن ها استفاده می کند و بازیکن های دیگر برای یاری او از کلمه ی ” پلو ” استفاده می کنند.تا ۳ بار بیشتر از کلمه ی مارکو پلو برای پیدا کردن بازیکن ها نمیتوان استفاده کرد. بازیکن ها بعد از اتمام۱۰پرش (بازیکنی که در حال جامپ روی ترامپولین است)،باید به صورت ثابت در جای خود بایستند. هر کسی را که مارکو پیدا کرد بازنده است.

13. 4 گوشه

با استفاده از گچ، یک صلیب بزرگ در وسط ترامپولین بکشید. لبه های صلیب از یک طرف ترامپولین به طرف دیگر می رود. بازیکنان به 4 دسته تقسیم می شوند و به تعداد مساوی روی 4 گوشه ی صلیب می ایستند. یک بازیکن در وسط صلیب می نشیند و با چشمان بسته تا 10 می شمارد و به یک گوشه اشاره می کند.در حین شمارش باید افراد آن گوشه، از همان سمت ترامپولین پیاده شوند.قبل از تمام شدن شمارش هر کس که هنوز روی ترامپولین باشد بازنده است.

14. جنگ های ادم بیکار Bum wars

یک نفر را بعنوان ادم بیکار انتخاب میکنید 😊 در حالی که همه بازیکنان روی ترامپولین می پرند،آن یک نفر فریاد می زند: “1، 2، 3، 4. من اعلام جنگ می کنم!” و همه بازیکنان باید فوراً یک پرش انجام دهند و بنشینند. اگر کسی بیش از یک بار بپرد، می بازد. برای این بازی به ترامپولین فضای باز نیاز دارید.

15. سنگ کاغذ قیچی

بازی روی ترامپولین بین 2 بازیکن انجام می شود. بازیکنان فریاد می زنند «سنگ، کاغذ، قیچی، تیراندازی کنید.» در «تیراندازی»، هر نفر روی ترامپولین می پرد و در یکی از موقعیت ها فرود می آید: (1) برای یک سنگ خم می شود. ، (2) برای کاغذ دست به سینه (3) در حالت نشسته برای قیچی. سنگ بر قیچی، قیچی بر کاغذ و کاغذ بر سنگ پیروز        می شود. در این بازی می توان برای هر کدام از سه حالت (سنگ،کاغذ،قیچی) به دلخواه یک کد انتخاب کرد. برای انجام این بازی می توانید به انتخاب ترامپولین های مناسب این بازی بپردازید.

بازی سنگ کاغذ قیچی

بازی سنگ کاغذ قیچی جزو بازیهایی است که برای مادران و پدران هم نوستالژی دارد. با ترکیب این بازی با ترامپولین هیجان آن را بیشتر کنید.

16. مبارزه با شمشیر

یک فوم لوله ای را به یک سوم برش دهید و یک سر آن را با نوار چسب نقره ای بپیچید تا یک دسته درست کنید. سپس با یک بازیکن دیگر به مبارزه روی ترامپولین بپردازید! این یک بازی دو نفره است و میتوانید این بازی را رویانجام دهید.

مبارزه با شمشیر

مبارزه با شمشیر روی ترامپولین بوسیله فوم های لوله ای باعث تخلیه ی هر چه بیشتر انرژی کودکان می شود.در این بازی کودک حس مبارزه ی همراه با لبخند و شادی را تجربه می کند.

17. پاس کاری روی ترامپولین

بازیکنان به صورت یک دایره روی ترامپولین قرار می گیرند و شروع به پریدن می کنند. یک نفر که خارج از ترامپولین هست و روی زمین قرار دارد،یک توپ نرم را به داخل جمعیت     می اندازد. بازیکنان باید توپ را بگیرند و همزمان با اینکه در حال پریدن هستند توپ را بین خودشان پرت کنند. اگر توپ به زمین یا ترامپولین اصابت کند،، کسی که توپ از دستش خارج شده است باید ترامپولین را ترک کند. مگر اینکه بازیکنانی که آن را پرتاب کرده اند، پرتاب بدی داشته باشند (یک داور انتخاب کنید تا بازی را مدیریت کند). همچنین اگر یک بازیکن پریدن او متوقف شود، بازنده است. آخرین بازیکن باقی مانده برنده است. میتوانید ترامپولین مناسب این بازی را از این سایت هم سفارش دهید.

رقص روی ترامپولین

18. نبرد رقص

موسیقی شادی را با صدای بلند پخش کنید و به بازیکنان فرصت دهید تا بپرند، برقصند. هر وقت دلتان خواست آهنگ را استوپ کنید. به محض قطع شدن آهنگ همه باید در جای خود بایستند. هر کدام از بازیکنان که هنوز در حال رقص و پرش هستند بازنده اند.

19. جوکر

به نوبت از بچه ها بخواهید تا آنجا که می توانند با آهنگ بپرند و در هوا یک ژست خنده دار انجام دهند. هر کس که زودتر بتواند بقیه را با ژستش بخنداند برنده است. این بازی میتواند کمک کند کودک در لحظه خلاقیت خود را امتحان کند.

بازی جوکر

بازی جوکر روی ترامپولین های آیترام

ورزش روی ترامپولین

انجام ورزش های مانند بیس بال و بسکتبال روی ترامپولین نه تنها آنها را سرگرم می کند، بلکه می تواند به بهبود مهارت ها برای زمانی که بچه ها دوباره به آن بازی ها در مدرسه یا به صورت رقابتی باز می گردند، کمک کند. تلاش برای پاس دادن توپ والیبال به جلو و عقب روی سطوح ناهموار می تواند به افزایش هماهنگی کمک کند. تلاش برای ضربه زدن به توپ بیسبال در هوا می تواند به بهبود زمان کمک کند و به بچه ها بیاموزد که چگونه هنگام بازی، بهتر مراقب توپ باشند. در اینجا به چند مدل از این بازیها می پردازیم.

20. والیبال

در حالی که یک نفر روی ترامپولین و نفر دیگر بیرون آن است  توپ والیبال را به هم پاس دهید و مانند یک بازی والیبال واقعی از آن لذت ببرید. تور والیبال شما مرز بین ترامپولین و فضای بیرون است.بعد از مدتی بازیکنان جایشان را با هم عوض کنند.با این روش هر دو نفر میتوانند میزان تعادل و هماهنگی خود را محک بزنند.

بازی والیبال

بازی والیبال روی ترامپولین

21. بسکتبال

 

یک حلقه بسکتبال را به داخل تور ترامپولین وصل کنید و تمرین پریدن و پرتاب توپ به حلقه را انجام دهید.

بسکتبال

بسکتبال روی ترامپولین

 

22. بیس بال

از والدین یا بچه دیگری بخواهید که توپ را از بیرون ترامپولین پرتاب کند و شما از داخل سعی کنید توپ را در هوا از روی تور ترامپولین به بیرون بزنید.

بیس بال

بیس بال روی ترامپولین

23. فوتبال

بپرید و فوتبال بازی کنید.دریبل زدن با پا را در اطراف لبه ترامپولین تمرین کنید. کنترل توپ فوتبال در چنین سطحی بسیار سخت تر است، اما تمرین به این روش   می تواند کنترل توپ را پدر شما تقویت کند.

بازی فوتبال

بازی فوتبال روی ترامپولین های آیترام

24. کاراته/تکواندو

با تمام قدرت و هیجان خود ضربات مشت و لگد بزنید البته مشت های هوایی!!:)

بازی کاراته-تکواندو

مشت های هوایی روی ترامپولین های آیترام

بهترین بازی ترامپولین برای بچه های کوچک

 

25. حلقه در اطراف گلگون

این بازی آواز خواندن در ترامپولین بسیار سرگرم کننده است، به خصوص برای کودکان کوچکتر. همه بچه‌ها دست در دست هم می‌گیرند و  در دایره می‌چرخند و شعر می خوانند. با تمام شدن شعر همه به هوا می پرند و می نشینند.

26. فریز پرش

همه به طور همزمان دور ترامپولین می پرند و سپس یک داور فریاد می زند “یخ بزن!” همه باید جهش را متوقف کنند و آخرین نفری که پاهایش به ترامپولین برخورد می کند یا آخرین نفری که از حرکت باز می ایستد بازنده است.

27. سایمون می گوید

یکی از بازیکنان (یا یکی از والدین) «سایمون» می شود و دستوراتی را به بقیه بازیکنان روی ترامپولین می دهد.برای شروع بازی عبارت «سایمون می‌گوید» و کاری که باید انجام دهند را اعلام می کند.مثلا سایمون می گوید با یک چشم بسته بپرید، یا دست راست بالا یا با یک پا ،یا یک چشم بسته ولی روی هوا چشم بسته را باز کنید و … مطمعنا بازی با خنده های ی زیادی همراه است .

بازی سایمون می گوید

بازی سایمون می گوید روی ترامپولین های آیترام

 

پیشنهاد می کنم در بازی  با ترامپولین خلاقیت به خرج دهید.از خلاقیت و ایجاد بازی‌ و قوانین جدید در حین حرکت نترسید. کودکان اغلب به طرز باورنکردنی مبتکر هستند. پس با همراهی کردنشان به رویش استعدادها و خلاقیتشان کمک کنید. ترامپولین راهی عالی برای فعالیت بدنی است.با عکس گرفتن از کودکانتان روی ترامپولین هم خاطره ها را ثبت کنید و هم ما را در اینستاگرام itram.co تگ کنید!

گروه تحقیق و گردآوری ایران ترامپولین 

تاریخ انتشار : 1402/07/30

(2 امتیاز) : 3.5/5