تمرینات پرشی

شاید تصور کنید که بالا و پایین پریدن بر روی ترامپولین دیگر از سن و سال شما گذشته است، اما بر خلاف تصور شما تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که هیچ محدودیت سنی و فیزیکی برای استفاده از ترامپولین وجود ندارد. حرکات ورزشی با ترامپولین بسیار گسترده و با توجه به شرایط و محدودیت های شما می تواند متغیر باشد.

چگونه با ترامپولین ورزش کنیم؟

[irp posts=”8233″ name=”آموزش حرکات ورزشی با ترامپولین”]

در ادامه برخی از فواید بارز استفاده از ترامپولین برای انجام حرکات ورزشی را با هم بررسی می کنیم.

وزن را کاهش می دهد 
پرش ، ورزش بسیار خوبی برای کاهش اضافه وزن است.پریدن به طور منظم مانند دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا باعث سوزاندن کالری در بدن می شود. از طریق پرش ، سیستم لنفاوی تحریک می شود.بدین ترتیب در حین ورزش ضایعات اسیدی و سمومی که در نتیجه عدم تحریک سوخت وساز بدن به وجود آمده اند،خیلی ساده تر از بدن دفع می شوند.

ورزشی با شدت پایین
اگر فکر می کنید حرکات مکرر بالا و پایین و جهش ها روی ترامپولین برای مفاصل تان خوب نیست، دوباره فکر کنید. بر خلاف سایر انواع ورزش های هوازی، مانند دویدن یا تپه نوردی، ترامپولین فشاری به زانوها، مچ پا و لگن وارد نمی کند. در حقیقت، ورزش های جهشی مانند ترامپولین، تاثیر بسیار کمی روی مفاصل دارند.

 

انرژی را افزایش می دهد 
پرش ریتمیک عضلات بزرگ را به کار می اندازد،تنفس و جریان خون را افزایش داده و ریتم قلب را تنظیم می کند که این مسأله باعث تسریع گردش خون شده و اکسیژن و مواد غذایی که به سلول ها می روند را افزایش داده ، سطح انرژی بدن را بالا برده و باعث شادابی شما می شود.

مفید برای قلب
بله درست است، استفاده از ترامپولین به عنوان یک ابزار تمرینی به تقویت سلامت قلب کمک می نماید. حرکات پرشی و جهشی، ضربان قلب و در نتیجه ریتم تنفس را بالا می برند. این تمرین، باعث پمپاژ خون شده و می توانید مطمئن شوید که سلول ها تمام اکسیژن مورد نیازشان را برای رسیدن به بهترین میزان سلامت دریافت می کنند.

گزارشی از کالج امریکایی اسپورت مدیسن می گوید، انجام ورزش هایی با شدت متوسط به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته، برای سلامت سیستم قلب و عروق خوب است. استفاده از ترامپولین، تمرین بسیار عالی برای آنهایی است که مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

 

پرش ، ورزش بسیار خوبی برای کاهش اضافه وزن است

 

سیستم عصبی را تسکین نموده و توسعه می دهد 
با انجام حرکات پرشی یعنی با حرکات ریتمیک به سمت پایین وبالا ، بدن خود را بهتر احساس خواهیم کرد، متوجه آن شده و حواس خاصی به نام حواس پوستی تحریک می شوند.انجام دادن حرکات مختلف به صورت پشت سر هم هماهنگی بدن را توسعه می دهد. علاوه بر این پرش ورزش بسیار خوبی جهت دفع استرس می باشد. چرا که پرش مرتب و پشت سر هم باعث می شود تا شما همه چیز را فراموش کرده و احساس آرامش ، شور ، نشاط و هیجان کنید.

بهبود عملکرد غدد لنفاوی
شاید یکی از مهم ترین فواید استفاده از ترامپولین، قابلیت بهبود عملکرد غدد لنفاوی باشد. سیستم لنفاوی نقشی اساسی در ایمنی بدن دارد. این سیستم، ضایعات سلولی را دفع می کند. ضایعات سلولی توسط این سیستم به اندام های دفعی بدن منتقل می شوند، مانند کلیه ها، پوست، کبد، یا ریه ها. رگ های لنفی در دورترین نقاط بدن قرار دارند و اندام دیگری برای انتقال ضایعات وجود ندارد.

سیستم لنفاوی برای دفع ضایعات به انقباض های عضلانی وابسته است. حرکات بالا و پایین و جهش های مکرر روی ترامپولین، به دفع ضایعات توسط سیستم لنفاوی کمک می کند. این حرکات، برای عملکرد گره های لنفاوی مفید هستند، سموم را دفع می کنند و عملکرد ایمنی بدن را تقویت می نمایند.

 

تقویت تعادل و هماهنگی
تعداد افرادی که ذاتا تعادل و هماهنگی بدنی بسیار خوبی دارند زیاد نیست. برای رسیدن به تعادل کامل، باید میزان متعادلی از سلامت و تناسب اندام را داشته باشیم. پریدن روی ترامپولین یکی از راه های تقویت عضلات جهت حفظ تعادل و هماهنگی بهتر بدن است. حتی بهتر اینکه، این تمرین برای هر کسی در هر سنی مفید است!

پریدن روی ترامپولین، بدن را در وضعیت های گوناگون قرار می دهد و بدن مجبور می شود با هر فرود روی ترامپولین خودش را تطبیق دهد. با تمرین، هماهنگی بیشتری با هر حرکت بدن تان بر اساس فرودهایی که روی ترامپولین دارید پیدا خواهید کرد و در نتیجه می توانید به تعادل و هماهنگی بیشتر و بهتری برسید.

 

کمک به دفع سموم می کند
پرش به تمیز کردن بدن به خودی خود کمک می کند. غدد لنفاوی مانند قلب به صورت یک پمپ کار نمی کند ، جهت تحریک جریان غدد لنفاوی نیاز به نیروی جاذبه ی زمین و تحریک عضله می باشد.پرش ریتمیک بر روی ترامپولین هر دوی آن ها را انجام می دهد.افزایش درجه حرارت بدن موجب عرق کردن می شود.بدین ترتیب مواد زاید اسیدی از طریق پوست دفع می شوند.ازطریق پرش و با تراکم عضلات بزرگ ، اکسیژن به تمام بافت ها انتقال داده می شود.اجزا و بافت های موجود در قسمت شکم را تحریک نموده و به دفع مواد زاید جامد از روده ها کمک می کند.

ترامپولین، ورزشی مفرح است
اگر جزو افرادی هستید که از ورزش های تکراری خوش تان نمی آید، ترامپولین را دوست خواهید داشت چون بسیار مفرح و متنوع است. شما می توانید از ترامپولین بهره ببرید تا زودتر به نتیجه برسید. بهتر از همه اینکه، هم ورزش می کنید و هم تفریح!

این محتوا را ارزیابی کنید :